جایگزینی یک میلیون کولرگازی فرسوده با کولرهای گازی راندمان بالا
جایگزینی یک میلیون کولرگازی فرسوده با کولرهای گازی راندمان بالا
جایگزینی یک میلیون دستگاه کولرگازی راندمان بالا علاوه بر کاهش توان مصرفی به میزان ۱۶۰۰ مگاوات در زمان اوج بار و صرفه جویی سالانه ۲ میلیارد متر مکعب گاز در نیروگاه ها، منجر به افزایش حدود ۱۰۰ برابری تولید کولرگازی در داخل کشور خواهد شد.

مسعود خانی- مجری طرح بهینه سازی مصرف برق شرکت توانیر، از انتشار نخستین فراخوان ارزیابی کیفی متقاضیان شرکت در طرح «تأمین ۱۰۰ هزار کولر گازی راندمان بالا و تعویض آن با کولرهای گازی فرسوده» خبر داد و گفت:  متقاضیان می توانند در مدت مقرر مدارک و مستندات را از طریق سامانه ستاد ایران بارگذاری نمایند.

به گزارش نبض‌انرژی،وی با بیان این که اسناد مذکور در سایت توانیر به آدرس https://ef.tavanir.org.ir قابل رویت است، خاطرنشان کرد: با جایگزینی یک میلیون دستگاه کولرگازی راندمان بالا علاوه بر کاهش توان مصرفی به میزان ۱۶۰۰ مگاوات در زمان اوج بار و صرفه جویی سالانه ۲ میلیارد متر مکعب گاز در نیروگاه ها، منجر به افزایش حدود ۱۰۰ برابری تولید کولرگازی در داخل کشور خواهد شد.

خانی ادامه داد: طرح «جایگزینی یک میلیون کولرگازی فرسوده با کولرهای گازی راندمان بالا»  براساس مجوز شورای اقتصاد و در راستای استفاده از ظرفیت های ماده «۱۲» قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشورانجام می شود.

مجری طرح بهینه سازی مصرف برق شرکت توانیر افزود: در این طرح کولرهای گازی فرسوده مشترکان در مناطق جنوبی کشور با انواع بهینه و کارا جایگزین خواهد شد و فقط یک سوم هزینه آن به صورت اقساطی از مشترک دریافت و باقی مانده هزینه اجرای طرح از محل صرفه جویی سوخت حاصله و منابع داخلی صنعت برق به سرمایه گذار پرداخت می شود.