فن‌بازار تخصصی صنعت پتروشیمی ایجاد می‌شود / پیش‌گامی یکصد دانش‌بنیان برای رفع نیاز‌ها
فن‌بازار تخصصی صنعت پتروشیمی ایجاد می‌شود / پیش‌گامی یکصد دانش‌بنیان برای رفع نیاز‌ها
در یک همکاری و تفاهم ۲ جانبه، فن بازار تخصصی پتروشیمی در کشور با هدف کمک به تسهیل فرآیند‌ها و قرارداد‌ها در این صنعت ایجاد می‌شود.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ فن بازار ملی ایران معاونت علمی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی، تفاهم‌نامه همکاری برای راه‌اندازی فن‌بازار تخصصی صنعت پتروشیمی امضا کردند. این تفاهم نامه به امضا اکبر قنبرپور معاون نوآوری پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دبیر شورای هماهنگی شبکه فن‌بازار ملی ایران معاونت علمی و امیر وکیل‌زاده مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی رسید.

مهدی صفاری‌نیا رئیس پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و صالح خالقی دبیر شبکه فن‌بازار ملی ایران معاونت علمی و فناوری نیز در این مراسم حضور داشتند.

ارائه ۳۰۰ تقاضای فناورانه
مهدی صفاری‌نیا رئیس پارک فناوری پردیس معاونت علمی در این مراسم بر اثرگذاری این اقدام در توسعه صنعت پتروشیمی تاکید کرد و گفت: این کار به هم‌سویی اهداف شرکت ملی صنایع پتروشیمی و فن‌بازار برای حرکت به سمت اقتصاد دانشی به پتانسیل‌های شبکه سازی شبکه فن‌بازار ملی ایران معاونت علمی و فناوری نیز کمک می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر در شبکه فن بازار ملی ایران معاونت علمی و فناوری، بیش از ۱۴ هزار محصول فناور و دانش بنیان و بیش از ۴ هزار شرکت، اطلاعات و توانمندی‌های خود را ارائه داده‌اند. همچنین ذیل این شبکه بیش از ۵۰ کارگزار تجارت فناوری، ۲۸ فن‌بازار منطقه‌ای و ۴ فن‌بازار تخصصی فعالیت می‌کنند.

صفاری‌نیا در ادامه با اشاره به اینکه با همکاری شبکه فن‌بازار ملی ایران معاونت علمی و فناوری و شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکنون با ۳۰ شرکت پتروشیمی جلسه برگزار شده است، بیان کرد: تا امروز بیش از ۳۰۰ تقاضای فناورانه در این حوزه احصا و ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع این نیاز‌های پیش قدم شده‌اند.

رئیس پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: همچنین در این فعالیت‌ها ۳۰ پروژه ساخت داخل مشخص شده است که در حال ارزیابی هستند. امیدواریم که با امضا این تفاهم‌نامه و شبکه‌سازی بهتری که بین بخش خصوصی و دولتی شکل می‌گیرد، این فعالیت‌ها به صورت مستمر و پر قدرت‌تر ادامه یابد.

وی همچنین، گفت: ابزار‌هایی نیز برای تسهیل این قرارداد‌ها مانند استفاده از ظرفیت قرارداد‌های پژوهشی و ترک تشریفات، تسهیل فرآیند‌ها برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و استارتاپ‌ها پیش‌بینی شده است تا این به‌هم‌رسانی‌ها با سرعت بیشتری به نتیجه برسد.

بومی‌سازی اقلام
در این مراسم امیر وکیل‌زاده مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی هدف اصلی امضا تفاهم نامه ایجاد فن‌بازار تخصصی پتروشیمی را پیاده‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان، حمایت از بومی‌سازی اقلام و ایجاد ارتباط بین عرضه و تقاضای فناورانه با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالای شبکه فن‌بازار ملی ایران دانست.

وی همچنین گفت: در این تفاهم‌نامه تلاش می‌کنیم از ظرفیت شبکه فن بازار ملی ایران معاونت علمی و فناوری به عنوان ابزاری کمکی و تسهیل کننده برای در اختیار قرار دادن نیاز‌های شرکت ملی پتروشیمی به شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و ارائه توانمندی‌های شرکت‌های دانشی برای بهره‌مندی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در شناسایی ظرفیت‌های جدید استفاده کنیم.