صف طولانی بنزین و سهمیه بندی سوخت در انگلیس
صف طولانی بنزین و سهمیه بندی سوخت در انگلیس
در پی تداوم کمبود راننده کامیون که باعث سهمیه بندی سوخت در انگلیس شده است، صفهای طولانی از خودروها برای بنزین زدن در مقابل جایگاههای سوخت این کشور همچنان ادامه دارد.

به گزارش نبض‌انرژی،رانندگان در سراسر انگلیس برای پر کردن باک خودرویشان در صفهای طولانی به انتظار می ایستند. یک توزیع کننده بزرگ اعلام کرد فروش خود را سهمیه بندی کرده و شماری از اپراتورها گفتند مجبورند بعضی از جایگاههای سوخت را ببندند که باعث خرید وحشت زده شد.

وزیران دولت و شرکتهای نفت می گویند ذخایر فراوان بنزین یا دیزل وجود دارد و هیچ دلیلی برای نگرانی نیست اما عدم وجود راننده تانکر سوخت مانع حمل سوخت از پالایشگاهها به پمپ بنزینها شده است.

در حالی که فروشندگان نسبت به مختل شدن عرضه سوخت در آستانه کریسمس هشدار می دهند، دفتر بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد بدنبال راه حل موقتی برای پرداختن به کمبود راننده خودروهای سنگین است. سخنگوی دفتر جانسون در بیانیه ای اعلام کرد: ما به دنبال تدابیر موقتی برای اجتناب از مشکلات هستیم اما هر گونه اقدامی که معرفی کنیم، از نظر زمانی بسیار محدود خواهد بود. مانند بسیاری از کشورهای جهان، انگلیس به دلیل شیوع ویروس کرونا با کمبود موقتی راننده کامیون برای حمل سوخت در کشور روبروست.

انجمن حمل و نقل جاده ای انگلیس اعلام کرد انگلیس با کمبود حدود ۱۰۰ هزار راننده روبروست که نتیجه خروج رانندگان از این صنعت، بریگزیت و کووید ۱۹ است که تعلیم و رانندگی آزمایشی به مدت یک سال را متوقف کرده است.

روزنامه ها گزارش کردند دولت به پنج هزار راننده خارجی روادید کوتاه مدت برای ورود به انگلیس می دهد. این اقدامی است که شرکتهای لجستیکی و فروشندگان سوخت ماههاست خواستار آن بوده اند اما دولت پیش از آن حاضر به پذیرش این درخواست نشده بود.

سران تجاری و صنعت حمل و نقل از این برنامه استقبال کردند اما تردیدها درباره کافی بودن آن یا آمدن رانندگان از اروپا به انگلیس وجود دارد. مریمان، رییس کمیته حمل و نقل پارلمان انگلیس به تلویزیون بی بی سی گفت: باید ببینیم می توانیم افراد را برای مدت کوتاهی جذب کنیم.

برایان مدرسون، رییس انجمن فروشندگان بنزین گفت: انتظار دارد این مشکل برای مدت طولانی ادامه پیدا کند.

این مسئله پس از این که شرکت بریتیش پترولیوم اعلام کرد ناچار شده است بعضی از جایگاههای سوخت خود را به دلیل کمبود راننده تعطیل کند، آشکار شد. شرکتهای شل و اِسوی اکسون موبیل هم مشکلاتی را برای رساندن سوخت به پمپ بنزینها گزارش کرده اند.

پلیس در سراسر انگلیس ترافیک ناشی از صف طولانی خودروها برای زدن سوخت را گزارش کرده و از مردم خواسته است درباره مشکلات ترافیکی که این صفها باعث شده اند، با آنها تماس نگیرند.

انگلیس که پنجمین اقتصاد بزرگ جهان است، با افزایش هزینه های گاز طبیعی اروپا هم دست و پنجه نرم می کند. بالا رفتن کم سابقه قیمت گاز باعث افزایش هزینه های نیرو و احتمالا کمبود تامین غذا خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، انگلیس می گوید راه حل بلندمدت برای صنعت حمل و نقل، استخدام رانندگان انگلیسی بیشتر و پرداخت حقوق بهتر به آنهاست.