افزایش تعهد ائتلاف اوپک پلاس به قرارداد کاهش تولید تا ۱۱۶ درصد
افزایش تعهد ائتلاف اوپک پلاس به قرارداد کاهش تولید تا ۱۱۶ درصد
ائتلاف اوپک پلاس در ماه اوت تعهد خود به قرارداد کاهش تولید را تا ۱۱۶ درصد و ۱۰ کشور عضو اوپک تا ۱۲۱ درصد بالا برده‌اند.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل از اویل پرایس، ائتلاف اوپک پلاس در ماه اوت تعهد خود به قرارداد کاهش تولید را تا 116 درصد بالا برد. این رقم در ماه قبل از آن برابر با 109 درصد بود.

تولید نفت خام اوپک 150 هزار بشکه در روز در ماه اوت افزایش یافته است. 10 عضو اوپک که بخشی از قرارداد اوپک پلاس هم هستند، کمتر از سهمیه اوپک طبق قرارداد کاهش تولید، تولید کرده‌اند.

اوپک علی‌رغم افزایش تولید، در واقع 10 درصد کمتر از کل سهمیه خود طبق آنچه در ماه اوت تصمیم‌گیری شده بود تولید کرده که نتیجه توقف تولید و مشکلات فنی در کشورهایی مانند نیجریه و آنگولا بوده است.

اطلاعات منابع ثانویه اوپک نشان می‌دهد تعهد این گروه به قرارداد کاهش تولید در ماه اوت به 121 درصد می‌رسد، در حالی که در ماه ژوئیه برابر با 115 درصد بود.

روسیه، بزرگترین تولیدکننده غیر اوپک در ائتلاف اوپک پلاس، تولید نفت خام و میعانات گازی خود را در ماه اوت تا 10.43 میلیون بشکه در روز پایین‌ آورده است. روسیه در ماه قبل از آن 10.46 میلیون بشکه در روز تولید داشت. هیچ توضیحی برای کاهش تولید روسیه وجود ندارد. روسیه حدود 800 تا 900 هزار بشکه در روز میعانات گازی تولید کرده که شامل قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس نمی شود. مسکو هیچ آمار جداگانه‌ای برای تولید نفت خام و میعانات گازی ارائه نداده است.

اما تخمین زده می‌شود این کشور در دو هفته اول سپتامبر تولید نفت خود را بالا برده باشد.