گازرسانی به یک هزار و 5 واحد صنعتی در ایلام
گازرسانی به یک هزار و 5 واحد صنعتی در ایلام
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: در راستای تحقق نامگذاری سال جاری و کمک به توسعه صنایع از بدو گازرسانی به استان تاکنون یکهزار و ۵ صنایع در اقصی نقاط استان گازدار شده است.

عباس شمس اللهی صبح امروز در ایلام با بیان اینکه مهمترین صنایع گازدار شده استان پتروشیمی ایلام، کارخانه سیمان ایلام، بزرگترین گلخانه در هلیلان و… است گفت: در راستای تحقق نامگذاری سال جاری و کمک به توسعه صنایع از بدو گازرسانی به استان تاکنون یکهزار و ۵ صنایع در اقصی نقاط استان گازدار شده است.

به گزارش نبض‌انرژی،وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون برای گازرسانی به ۴۸ واحد صنعتی و تولیدی ۱۴ کیلومتر شبکه توزیع و ۳ کیلومتر شبکه تغذیه اجرا و ۲ ایستگاه اندازه گیری نصب و راه اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: با گازرسانی به این تعداد صنایع ۱۲ هزارو ۸۰ متر مکعب در ساعت گاز به جای سوخت های مایع جایگزین و ۴۸ میلیون لیتر سوخت مایع صرفه جویی شده است.

وی ادامه داد: از یک هزار و ۵ صنایع تعداد ۳۱۵صنایع در ایلام و چوار، ایوان ۱۴۵، آبدانان ۳۵، بدره ۶۵، چرداول ۸۷، دره‌شهر ۸۰، دهلران ۵۰، سیروان ۷۳، ملکشاهی ۸۵، مهران ۵۰ و هلیلان ۲۰ صنایع تاکنون گازدار شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام به واحدهای تولیدی و صنعتی گازدار شده در مناطق شهری و روستایی استان اشاره و تصریح کرد: از این تعداد ۳۲۸ واحد مرغداری، ۱۶۹ واحد گاوداری و پروار بندی، ۱۷۰ صنایع بزرگ و مشترکین عمده و ۳۳۸ سایر واحد های تولیدی، صنعتی و خدماتی بوده است.

وی با بیان اینکه در سال جهش تولید بیش از ۱۸۳ واحد تولیدی و صنعتی در اقصی نقاط استان گازدار شده است، گفت: در سال جاری نیز ۴۸ واحد صنعتی و تولیدی گازدار شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: در سال گذشته برای گازرسانی به ۱۸۳ واحد صنعتی و تولیدی ۳۸ کیلومتر شبکه توزیع و ۷ کیلومتر شبکه تغذیه اجرا و ۱۷ ایستگاه اندازه گیری و ۲ ایستگاه تقلیل فشار نصب و راه اندازی شده است.

شمس‌اللهی اظهار داشت: با گازرسانی به این تعداد صنایع ۲۲ هزار و ۶۸ متر مکعب در ساعت گاز به جای سوخت‌های مایع جایگزین و ۹۰ میلیون لیتر سوخت مایع صرفه جویی شده است.