راه اندازی ۳۰۰ طرح پنل های خورشیدی در ایلام
راه اندازی ۳۰۰ طرح پنل های خورشیدی در ایلام
ایلام-مدیرکل کمیته امداد استان ایلام از مشارکت مددجویان ایلامی در تولید برق کشور با راه اندازی ۳۰۰ طرح پنل های خورشیدی خبر داد.

قنبر موسی نژاد ظهر دوشنبه در نشست مشترک با مدیر امور بانک‌های استان و معاون شرکت توزیع نیروی برق استان با محوریت اجرایی شدن طرح راه اندازی پنل‌های خورشیدی بیان کرد: امسال تعداد ۳۰۰ طرح اشتغال زایی پنل‌های خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد استان راه اندازی می‌شود که اجرای این طرح‌ها تحول خوبی در زمینه درآمدزایی برای خانواده‌ها ایجاد خواهد کرد.

به گزارش نبض‌انرژی،وی با عنوان اینکه طرح پنل‌های خورشیدی از مشاغل پایدار و با درآمد مناسب برای مددجویان استان هستند، گفت: از آنجایی که این طرح‌ها با استفاده از تسهیلات بانک ملی راه اندازی می‌شوند انتظار ما این است شعب و مدیریت این بانک در این زمینه با مجریان و کمیته امداد همکاری داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان، ضمانت گیری تسهیلات پرداختی به مددجویان را یکی از مشکلات بر سر راه اجرای طرح‌ها برشمرد و گفت: در اجرای طرح‌های پنل‌های خورشیدی با توجه به اینکه بر اساس تفاهم نامه کمیته امداد با شرکت توانیر، خرید برق تولیدی مددجویان کمیته امداد توسط شرکت توانیر تا ۲۰ سال تضمین شده است لذا تقاضای ما از بانک ملی این است که قرار داد خرید تضمینی ۲۰ ساله برق مجریان طرح‌ها به عنوان ضمانت در نظر گرفته شود تا اجرای این طرح‌ها با مشکل مواجه نشود.

موسی نژاد با عنوان اینکه راه اندازی طرح‌های پنل‌های خورشیدی به عنوان شغل و منبع درآمد برای نخستین بار است در استان ایلام اجرا می‌شوند، افزود: مددجویان کمیته امداد با راه اندازی این طرح‌ها علاوه بر اینکه صاحب درآمد و شغل می‌شوند، در تولید برق کشور نیز مشارکت خواهند کرد.

آمادگی شرکت برق برای کمک به اجرای پنل‌های خورشیدی

معاونت برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان نیز در این نشست ضمن اعلام آمادگی شرکت توزیع نیروی برق استان برای کمک به اجرای این طرح‌ها گفت: عملکرد و فعالیت این طرح‌ها بعد از راه اندازی به صورت دقیق محاسبه و درآمد حاصل از تولید برق این پنلها هر ماهه به حساب مددجویان واریز می‌شود.

حسن بشیری ادامه داد: درآمد این طرح‌ها برای خانواده‌های مددجو قابل توجه و مناسب بوده و هر ساله نیز نرخ خرید برق تولیدی این پنلها متناسب با تورم و روند افزایش نرخ برق تغییر خواهد کرد.