اوپک: سایه کرونای دلتا بر تقاضای نفت سنگینی می‌کند
اوپک: سایه کرونای دلتا بر تقاضای نفت سنگینی می‌کند
دبیرخانه اوپک اعلام کرد که شیوع سویه دلتای ویروس کرونا تا سال ۲۰۲۲ میلادی بر تقاضای نفت تأثیر می‌گذارد.

به گزارش نبض‌انرژی،از لندن، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز دوشنبه (۲۲ شهریورماه) پیش‌بینی خود از تقاضای جهانی نفت در سه ماه پایانی امسال را به‌دلیل شیوع سویه دلتای ویروس کرونا کاهش داد و اعلام کرد احیای بیشتر تقاضا کمّی به تعویق می‌افتد و سال آینده میلادی شاهد آن خواهیم بود.

این سازمان معتقد است تقاضا زمانی احیا می‌شود که مصرف به بیش از مقدار آن پیش از همه‌گیری کرونا برسد.

اوپک در گزارش ماهانه خود پیش‌بینی کرد که تقاضای جهانی برای نفت خام در سه ماه چهارم امسال به میانگین ​​۹۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد، در حالی که این رقم نسبت به برآورد پیشین ۱۱۰ هزار بشکه کاهش نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش اوپک، افزایش خطر ابتلا به بیماری کرونا به‌ویژه نوع دلتای آن، چشم‌انداز تقاضای نفت در سه ماه پایانی سال را کاهش می‌دهد، این مسئله سبب به تعویق افتادن روند احیای تقاضا می‌شود و در نیمه نخست سال ۲۰۲۲ شاهد این شرایط خواهیم بود.

با وجود این، اوپک اعلام کرد تقاضای جهانی نفت در مجموع سال ۲۰۲۱ به مقدار ۵ میلیون و ۹۶۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد که تاحدودی نسبت به برآورد ماه گذشته تغییری نکرده است.

این سازمان پیش‌بینی رشد تقاضا در سال ۲۰۲۲ را ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد. این رقم در گزارش ماه گذشته ۳ میلیون و ۲۸۰ هزار بشکه در روز و در برآورد اعلام‌شده در نشست وزیران اوپک در یکم سپتامبر ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز بود.