افزایش سرعت تخلیه و بارگیری کشتی‌های حامل محصولات پتروشیمی در بندر امام
افزایش سرعت تخلیه و بارگیری کشتی‌های حامل محصولات پتروشیمی در بندر امام
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از افزایش سرعت تخلیه و بارگیری کشتی‌های حامل محصولات پتروشیمی در بندر امام (ره) با بهره‌گیری از باکت‌های مکانیکی خبر داد.

عادل دریس با اشاره به بهره‌گیری از این امکان جدید تخلیه و بارگیری محصولات پتروشیمی در این مجتمع بزرگ بندری که با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی میسر شده است، اظهار کرد: در این شیوه‌ی تخلیه و بارگیری با استفاده از باکت‌های مکانیکی و حمل آن به وسیله کشنده (تک ماستر) امکان بارگیری کشنده‌ها در هر نوبت مراجعه به انبار تا ٣� تن افزایش می‌یابد.

به گزارش نبض‌انرژی،وی افزود: باکت‌های مکانیکی با گنجایش ۱۰ تا ۱۵ تن امکان حمل ۲۰ تا ۳۰ تن محموله را در هر دستگاه کشنده فراهم کرده و در اثر آن ظرفیت بارگیری از محل نگهداری کالا در انبار‌های بندر و حمل تا پای کشتی و در نتیجه سرعت تخلیه و بارگیری ارتقاء خواهد یافت.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) با اشاره به آغاز بهره‌گیری از این روش در بارگیری یکی از کشتی‌هایی که به تازگی به قصد صادرات محصولات پتروشیمی در این مجتمع بندری پهلو گرفته است، خاطرنشان کرد: با افزوده شدن تعداد تجهیزات حمل مکانیزه به ۶۰ دستگاه در آینده‌ی نزدیک توان تخلیه و بارگیری محصولات پتروشیمی بیشتر می‌شود و در نتیجه جلب رضایت بیش از پیش صاحبان کالا و مشتریان به دست می‌آید.