تشدید بحران اقتصادی در لبنان/ لغو یارانه سوخت و آغاز مرحله کمبود شدید
تشدید بحران اقتصادی در لبنان/ لغو یارانه سوخت و آغاز مرحله کمبود شدید
روزنامه الاخبار نوشت: هنوز حدود ۱۶۰ میلیون لیتر سوخت (گازوئیل و بنزین) در بازار موجود است که برای حدود ده روز کافی است؛ این یعنی اینکه مرحله کمبود شدید سوخت آغاز شده، این در حالی است که بانک لبنان از گشایش اعتبار برای کشتی هایی که در حال حاضر در سواحل لبنان لنگر انداخته اند، خودداری می کند.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل از منابع خود افزود: حدود ۱۲۵ میلیون دلار از مبلغی که برای یارانه سخت درنظرگرفته شده بود، استفاده شده است و انتظار می رود ۲۵  میلیون دلار به نیازهای برق اختصاص داده شود و ۷۵ میلیون دلار نیز برای استفاده طولانی مدت در نظر گرفته شود که در عملا این موضوع به معنای یارانه صوری است.

همزمان روزنامه البناء هم نوشت: در هفته آینده یارانه سوخت به طور کامل لغو خواهد شد و در نتیجه قیمت گازوئیل و بنزین بالا خواهد رفت و به تبع آن قیمت بیشتر کالاها و خدمات هم افزایش خواهد یافت.

البناء افزود: تجار پس از لغو یارانه کلی،  گازوئیل و بنزین را با قیمتی بالاتر از قیمت آن در بازار سیاه می خرند و همین موضوع اعلام وضعیت فوق العاده را برای مبارزه با دستکاری قیمت ها و احتکار سوخت ایجاب می کند.

منابع روزنامه مذکور نسبت به لغو یارانه سوخت بدون تصویب کارت اعتباری برای جبران خسارت ناشی از لغو یارانه سوخت هشدار داده اند.