نشست وزرای انرژی مصر، سوریه، لبنان و اردن در امان
نشست وزرای انرژی مصر، سوریه، لبنان و اردن در امان
منابع از آغاز نشست‌های وزرای انرژی مصر، سوریه، لبنان و اردن در امان برای بررسی تجهیز لبنان به برق و گاز خبر دادند.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل از روزنامه القدس العربی، نشست‌های وزرای انرژی مصر، سوریه، لبنان و اردن در امان برای بررسی مجهز کردن لبنان به برق و گاز امروز(چهارشنبه)  آغاز شد.

هاله زواتی، وزیر انرژی اردن گفت: نشست چهارجانبه امروز درباره پمپاژ گاز مصر از طریق اردن به لبنان بود. نشست دیگری برای ایجاد طرح انتقال برق اردن به لبنان برگزار می شود. درباره آماده بودن زیرساخت که نیاز به زمان دارد اطمینان حاصل خواهد شد.

وی گفت: پروژه انتقال گاز مصر و برق به لبنان از طریق خاک سوریه برای تمام کشورها مهم است. عبدالله دوم، پادشاه اردن طی سفر اخیر خود به آمریکا و از طریق تماس های بین المللی و منطقه ای مستمر درباره کمک به لبنان گفتگو کرد. نقشه راهی برای انتقال گاز مصر به لبنان ایجاد شده است.

به گفته خبرگزاری رویترز در این نشست با نقشه راه مجهز کردن لبنان به گاز مصر توافق شد و وزرای انرژی اردن، لبنان، مصر و سوریه با احیای خط گاز عربی توافق کردند.

منابع محلی اعلام کردند که در این نشست یادداشت تفاهمی میان این چهار کشور امضا خواهد شد و براساس آن کمیته‌های فنی برای بررسی آمادگی کشورها برای انتقال گاز به لبنان تشکیل خواهند شد.

این کمیته‌ها آمادگی زیرساخت در این کشورها به ویژه در سوریه و لبنان و موعد پیشنهادی برای آغاز پمپاژ گاز مصر و انتقال برق اردن به لبنان را بررسی خواهند کرد.

لبنان از مدت‌ها پیش از کمبود شدید برق و سوخت و مشکلات اقتصادی رنج می‌برد.