قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه نوامبر با ۴ سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش به ۷۲ دلار و ۲۶ سنت رسید.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل از رویترز، در حالی که پس از کاهش قابل توجه قیمت نفت خام عربستان در بازارهای آسیایی سرمایه گذاران نگران افت میزان تقاضا هستند، قیمت نفت امروز شاهد نوسان بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه نوامبر با 4 سنت معادل 0.1 درصد افزایش به 72 دلار و 26 سنت رسید. دیروز نفت برنت شاهد کاهش 39 سنتی بود. نفت خام آمریکا هم برای تحویل در ماه اکتبر امروز با 41 سنت معادل 0.6 درصد کاهش به 68 دلار و 88 سنت رسید. روز دوشنبه بازارهای آمریکا به دلیل روز کارگر در این کشور تعطیل بود.

پس از آنکه شرکت آرامکوی عربستان به مشتریان خود در بازارهای آسیایی اطلاع داد که قیمت رسمی انواع نفت خام خود را برای تحویل در ماه اکتبر حداقل یک دلار کاهش داده است، نگرانی از تضعیف تقاضا بار دیگر در صدر اخبار بازار نفت قرار گرفته است.

کاهش قابل توجه قیمت که نشانه ای از افت اشتها برای خرید نفت در مهمترین بازار انرژی جهان است در حالی رخ می دهد که محدودیت رفت و آمد در کشورهای آسیایی برای مقابله با سویه دلتا بر چشم انداز فعالیت های اقتصادی سایه افکنده است.

بازارها همچنان در حال تحلیل تصمیم اخیر گروه اوپک پلاس مبنی بر افزایش ماهانه 400 هزار بشکه ای تولید روزانه نفت در فاصله ماه های آگوست تا دسامبر هستند.

توشیتاکا تازاوا، تحلیلگر موسسه فوجیتومی در این باره گفت: «با توجه به نامشخص بودن مسیر حرکت بازار معاملات در بازارهای آسیایی کم رونق است.»

وی اضافه کرد: «ما انتظار داریم قیمت نفت رشد چندانی را شاهد نباشد، زیرا پس از تعطیلی روز کارگر فصل سفرهای تابستانی در آمریکا به اتمام می رسد و آمارهای ضعیف از بازار کار این کشور نیز نشان دهنده کند شدن فعالیت های اقتصادی است.»