گاز رسانی به لارستان تا ۱۴۰۱ به اتمام می‌رسد
گاز رسانی به لارستان تا ۱۴۰۱ به اتمام می‌رسد
فارس مدیر شرکت گاز لارستان اعلام کرد که تا نیمه نخست سال ۱۴۰۱ تمام شهرها و روستاهای این شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخورد می‌شوند.

محمدحسین اعتمادپور دوشنبه ۱۵ شهریور در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر بالغ بر ۸۳۶ میلیارد تومان پروژه، در قالب چهار طرح شاخص گازرسانی به شهرها و روستاهای این شهرستان در حال اجراست.

او اظهار کرد: این طرح‌های گازرسانی که ۷۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت دارند، با یک هزار و ۲۱۰ کیلومتر خط انتقال و ۳۱ ایستگاه گاز در شهرستان لارستان در حال اجرا هستند.

به گزارش نبض‌انرژی،مدیر شرکت گاز لارستان خاطرنشان کرد: از مجموع هشت شهر در لارستان هم‌اینک چهار شهر شامل بیرم، لار، لطیفی و خور گازرسانی شده‌اند و طرح گاز رسانی به چهار شهر دیگر جویم، بنارویه، عماد شهر و دهکویه نیز در حال اجراست.

اعتماد پور با اشاره به طرح گازرسانی به بنارویه گفت: بیش از پنج هزار خانوار این بخش و روستاهای تابعه آن که سالیان متمادی است زمستان را با بخاری‌ها و چراغ‌های نفتی سپری می‌کنند، از زمستان سال ۱۴۰۰ گاز طبیعی، گرما بخش خانه‌های آنها می‌شود.

او اضافه کرد: علاوه بر شهر بنارویه روستاهای بختیارویه، شرفویه، مارمه، حسن آباد هیرم، کوره، هود، اسلام آباد، قلات، گلار، شهرک توحید، کهنه اوز و بیدشهر نیز از گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

مدیر شرکت گاز لارستان با بیان اینکه طرح گازرسانی به ۶ هزار خانوار شهر جویم و ۶ روستای این بخش نیز در حال اجراست، اضافه کرد: با اجرای این طرح علاوه بر شهر جویم روستاهای منصورآباد، دامچه، چاه‌ گزی،  جهادآباد، فرشته جان و حسن آباد نیز از گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

اعتمادپور گفت: طرح گاز رسانی به بخش جویم لارستان که از مرداد ۹۹ آغاز شد شامل ۱۰۸  کیلومتر شبکه گذاری، ساخت دو ایستگاه TBS و یک ایستگاه CGS است.

او افزود: در شهرهای گازرسانی شده لارستان نیز ۴۷ کیلومتر خط انتقال، ۶۳۰ کیلومتر شبکه توزیع در قالب ۱۶ هزار و ۵۰۰ انشعاب و ۳۰ هزار اشتراک رسمی عملیاتی شده است.

اعتماد پور همچنین گفت:‌ گاز رسانی به روستاهای این شهرستان هم ‌اینک به بالای ۹۵درصد رسیده و طی سال‌های اخیر به متراژ یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه گذاری گاز در روستاها و مناطق مختلف این شهرستان انجام شده است.

او خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۷۸ روستای شهرستان لارستان نیز ۷۹ روستا بالای ۲۰ خانوار و مشمول گازرسانی و ۹۹ روستا نیز مشمول اجرای عملیات گازرسانی نیستند.