کاهش ذخایر استراتژیک نفتی آمریکا به دنبال طوفان ایدا
کاهش ذخایر استراتژیک نفتی آمریکا به دنبال طوفان ایدا
آمریکا جهت افزایش دسترسی مردم به بنزین و کاهش فشار افزایش قیمت آن در پمپ بنزین‌ها، اجازه برداشت از ذخایر استراتژیک نفت را به برخی شرکت‌ها داده است.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل از بلومبرگ، آمریکا به دومین پالایشگاه در ایالت لوئیزیانا اجازه دسترسی به ذخایر استراتژیک نفت خام را داده است چون اکثر سکوهای تولیدکننده نفت خلیج مکزیک پس از طوفان ایدا هنوز هم بسته هستند.

وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد پالایشگاه پلاسید 300 هزار بشکه نفت خام از این ذخایر را دریافت خواهد کرد. شرکت اکسون موبیل هم 1.5 میلیون بشکه از این ذخایر برداشت کرده است. این شرکت‌ها باید طی دو تا سه ماه، نفت برداشت شده را به علاوه تعدادی بشکه‌های اضافی بازگردانند.

جو بایدن اعلام کرد از تمام ابزارهایش برای افزایش دسترسی مردم به بنزین و کاهش فشار افزایش قیمت آن در پمپ بنزین ها استفاده خواهد کرد. لوئیزیانا که پالایشگاه‌هایش یک پنجم ظرفیت فرآوری نفت خام آمریکا را بر عهده دارند، با کمبود سوخت دست و پنجه نرم می‌کند که باعث افزایش قیمت بنزین در سراسر آمریکا شده است.

حداقل سه شرکت که به طور معمول نفت خود را از سکوهای خلیج مکزیک به دست می‌آوردند مجبور به خرید درجات مختلف نفتی شده‌اند. جستجو برای یافتن این منابع نفتی باعث افزایش قیمت نفت شده است.

انتظار می‌رود قیمت بنزین با نزدیک شدن به تعطیلات روز کارگر در آمریکا به بالاترین رقم طی 7 سال گذشته برسد. 12 درصد از ظرفیت فرآوری نفت خام آمریکا به دنبال طوفان ایدا کاهش یافته یا متوقف شده است.