قول وزیر نیرو برای اجرای سدسازی و تخصیص آب لرستان
قول وزیر نیرو برای اجرای سدسازی و تخصیص آب لرستان
خرم‌آباد- نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قول وزیر نیرو برای اجرای پروژه‌های سدسازی و همچنین تخصیص آب لرستان، بر ضرورت افزایش حجم مخزن آب سد «معشوره» تاکید کرد.

مهرداد ویسکرمی با بیان اینکه امسال منابع آبی لرستان بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده است اظهار داشت: چشمه‌ها، رودخانه‌ها، چاه‌ها و آب‌های زیر زمینی کاهش پیدا کرده است.

حجم مخزن آب «معشوره» باید افزایش پیدا کند

به گزارش نبض‌انرژی،وی با تاکید بر اینکه اگر به طور مثال سد «معشوره» با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب ذخیره آب را داشتیم، مشکل کم آبی در استان را نداشتیم عنوان کرد: قبلاً وزارت نیرو کوتاهی‌هایی کرده و تلاش ما این است که با ساخت سد «معشوره» شهرستان‌های چگنی، دلفان، سلسله، کوهدشت، رومشکان، پلدختر و… را پوشش دهیم.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حجم مخزن این سد حتماً باید افزایش پیدا کند افزود: به وزیر نیرو هم اعلام کرده‌ایم، اگر سد احداث شود و تخصیص آب آن برای لرستان نباشد را اصلاً قبول نداریم و طبق فرمول آب شرب، کشاورزی و صنعت برای لرستان باید در نظر گرفته شود.

«مافیای آب» و «ظلم تاریخی» به لرستان

ویسکرمی با اشاره به جلسه مجمع نمایندگان لرستان با وزیر نیرو اظهار داشت: در این جلسه به وزیر اعلام کردم که دو کلید واژه را در لرستان جا انداخته‌ام، یکی «مافیای آب» است و دیگری «ظلم تاریخی» است و انتظار داریم که این دو مورد را تعیین تکلیف کنید.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای پروژه‌های سدسازی لرستان و همچنین تخصیص آب در این جلسه عنوان کرد: سدسازی و همچنین تخصیص آب استان ناشی از دو مورد «مافیای آب» و همچنین «ظلم تاریخی» به لرستان در این حوزه است.

قول وزیر نیرو برای اجرای سدسازی و تخصیص آب لرستان

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در این جلسه وزیر نیرو نوید و قول جدی را در رابطه اجرای پروژه‌های سدسازی و همچنین تخصیص آب استان دادند.

ویسکرمی با بیان اینکه قرار شد که جلسه‌ای بعد از وزارت به همین زودی با مجمع نمایندگان لرستان داشته باشند ادامه داد: اصرار داریم که به هر ابزاری که شده در این دوره از نمایندگی تکلیف سدسازی و همچنین تخصیص آب استان را حل کنیم.

وی گفت: خوشبختانه در این زمینه بین مجمع نمایندگان استان اختلافی وجود ندارد.