اعتبار اسنادی نیروگاه سیریک بزودی عملیاتی می‌شود
اعتبار اسنادی نیروگاه سیریک بزودی عملیاتی می‌شود
تهران- مجری طرح‌ نیروگاه‌های بخار شرکت برق حرارتی گفت: ظرف چند روز آینده اعتبار اسنادی نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک استان هرمزگان عملیاتی خواهد شد.

به گزارش نبض‌انرژی،از پایگاه خبری برق حرارتی، «بهنام خائفی‌نژاد »افزود: گشایش اعتبار اسنادی پروژه احداث نیروگاه سیریک در خردادماه سال‌جاری انجام شد .

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده با بانک صنعت و معدن و همچنین بانک عامل طرف روسی برای فعال شدن اعتبار اسنادی یاد شده، پس از ارائه تضامین مربوط از طرف پیمانکار و اعلام شرکت برق حرارتی به بانک‌های عامل طرفین، ظرف چند روز آینده اعتبار اسنادی این پروژه عملیاتی خواهد شد.

مجری طرح نیروگاه‌های بخار شرکت برق حرارتی ادامه داد: هم اکنون عملیات خاک‌برداری با ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب در روز و انجام مطالعات ژئوتکنیک تکمیلی شامل حفاری ۲۷۳ گمانه در سایت پروژه در دست اجرا است و به زودی پیمانکاران اجرایی فازهای یک و دو تجهیز کارگاه انتخاب و با شروع به کار آن‌ها عملیات اجرایی سرعت خواهد گرفت.

خائفی‌نژاد افزود: مطابق با برنامه زمانی پروژه نخستین بخش از تجهیزات اصلی این نیروگاه اواخر سال ۲۰۲۲ وارد سایت خواهد شد و با نهایی شدن طرح خط انتقال ۲۰ کیلوولت برق‌رسانی به کارگاه، فعالیت‌های اجرایی آغاز شده و ظرف دو ماه آینده تکمیل خواهد شد.

مجری طرح نیروگاه‌های بخاری شرکت برق حرارتی با اشاره به مشکلات تامین آب شرب در روستاهای منطقه و مصوبه مربوط به  طرح مشترک آب‌رسانی به نیروگاه و بیش از ۳۰ روستای منطقه با همکاری شرکت آبفای استان هرمزگان، گفت: پس از اخذ مجوزهای لازم و با تامین منابع مالی مورد نیاز، عملیات خط آبرسانی به نیروگاه آغاز شده که این طرح نیز تا دی‌ماه سال جاری تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد بود.

وی همچنین از نهایی شدن مذاکره درباره مشارکت این طرح و صنایع بزرگ در استان‌های اصفهان و یزد برای تامین آب شیرین مورد نیاز مناطق مرکزی ایران از طریق احداث مجموعه آب شیرین‌کن در مجاورت نیروگاه و احداث خطوط انتقال آب با ظرفیت حدود یک میلیارد مترمکعب در سال برای تامین آب شهرها و روستاهای مناطق شرق استان هرمزگان و بخشی از استان‌های کرمان، یزد، اصفهان و آب مورد نیاز صنایع زیربنایی این دو استان خبر داد.

بیست و سوم خردادماه امسال بود که  «محسن طرز طلب » مدیرعامل شرکت برق حرارتی گفت: عملیات اجرایی ساخت نیروگاه بخار ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک قرار است با استفاده از وام دولتی روسیه و از طریق پیمانکاران روسی و ایرانی در مدت زمان ۵۵ ماه به صورت کامل به اتمام رسیده و در اختیار کارفرمای ایرانی قرار بگیرد.