۱۲ هزار مگاوات کمبود تولید برق داریم
۱۲ هزار مگاوات کمبود تولید برق داریم
تهران- مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: با خارج شدن ۲ نیروگاه از مدار و محدودیت تولید نیروگاه‌های برقابی، امروز (چهارشنبه) ۱۲ هزار مگاوات اختلاف بین نیاز مصرف مردم و تولید برق وجود دارد.

به گزارش نبض‌انرژی،از روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران «مصطفی رجبی مشهدی»افزود: پیش بینی نیاز مصرف ما امروز ۶۴ هزار و ۱۰۰ مگاوات است.

وی ادامه داد: این درحالی است که  میزان تولید در نیروگاه‌ها ۵۲ هزارمگاوات است به دلیل محدودیت‌های پیش آمده و خارج شدن دو نیروگاه از مدار فاصله تولید و مصرف افزایش یافته است.

سخنگوی صنعت برق گفت: باتوجه به تقاضای مصرف از هموطنان انتظار می‌رود  اعمال راهکارهای مدیریت مصرف از جمله رعایت مصرف در ساعت اوج بار که از ساعت ١٢ تا ١٨ و ١٩تا ٢٣ است را در اولویت قرار دهند تا بتوان روزهای اوج بار را با محدودیت کمتر پشت سر گذاشت.

به گزارش ایرنا، مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق امروز گفت: شرایط برای برخی از مشترکان اداری در مصرف برق در روزهای اخیر به نظر می‌رسد عادی‌تر جلوه کرده و به همین دلیل از دو روز گذشته نسبت به تشدید طرح بازرسی و پایش دستگاه‌ها و سازمان‌ها اقدام شده است.