زمان واریز اولین یارانه بنزینی دولت جدید اعلام شد
زمان واریز اولین یارانه بنزینی دولت جدید اعلام شد
اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها با صدور اطلاعیه‌ای زمان واریز یارانه معیشتی شهریور ماه سال ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل از اقتصادنیوز، از آبان ۱۳۹۸، قیمت بنزین افزایش یافت و با حذف بخشی از یارانه آن، دولت اعلام کرد که مابه التفاوت ایجاد شده بین مردم توزیع می شود؛ از این رو پیش بینی شد که حدود ۶۰ میلیون نفر در قالب حدود ۱۹ میلیون خانوار از بین جمعیت ۷۸ میلیون نفری یارانه بگیران گزینش شده پرداخت کمک معیشتی برای آنها انجام شود.

اولین پرداخت در حالی صورت گرفت که طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه در آن زمان، ۱۷.۷ میلیون خانوار این یارانه را دریافت کرده بودند و قرار شد در ادامه با ثبت درخواست متقاضیان و انجام بررسی‌ها، بر تعداد آنها تا میزان پیش‌بینی شده افزوده شود.

متن اطلاعیه روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها به شرح ذیل است: احتراماً؛ بدین وسیله به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند (بیست و دومین) مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴:۰۰ روز چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۶/۱۰ به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

همانند دوره‌های قبل خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت خواهند نمود.

لازم به ذکر می‌باشد این ماه نهمین قسط از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی از حساب سرپرستان خانواده‌هایی که این وام را دریافت نموده اند کسر خواهد شد.