پیش بینی جلسه اوپک پلاس برای پمپاژ بیشتر نفت
پیش بینی جلسه اوپک پلاس برای پمپاژ بیشتر نفت
بازار نفت امروز منتظر تصمیم اجلاس اوپک خواهد ماند.

اوپک پلاس در  پیش بینی تقاضای نفت خود در سال ۲۰۲۲ را در آستانه نشست گروه تولیدکنندگان نفت در روز چهارشنبه ، در میان فشارهای آمریکا برای افزایش سریعتر تولید برای حمایت از اقتصاد جهانی ، تجدید نظر کرد.

به گزارش نبض‌انرژی،دو منبع اوپک پلاس گفتند که کارشناسان این گروه پیش بینی رشد تقاضای نفت در سال ۲۰۲۲ را به ۴.۲ میلیون بشکه در روز نسبت به پیش بینی قبلی ۳.۲۸ میلیون بشکه در روز تغییر دادند.

اوپک پلاس پیش بینی می کند که تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۱ پس از کاهش بی سابقه حدود ۹ میلیون بشکه در سال ۲۰۲۰ به دلیل همه گیری کووید -۱۹ ، ۵.۹۵ میلیون بشکه در روز افزایش یابد.
سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن به رهبری روسیه ، گروهی موسوم به اوپک پلاس ، روز چهارشنبه ساعت ۱۵:۰۰ به وقت گرینویچ برای تعیین خط مشی تشکیل جلسه می دهند.
منابع به رویترز گفتند که این جلسه با وجود فشارهای ایالات متحده برای پمپاژ بیشتر نفت ، به احتمال زیاد سیاست های فعلی را تغییر می دهد.

همچنین منابع آگاه به خبرگزاری رویترز خبر دادند که به رغم فشارهای آمریکا برای تولید بیشتر نفت، احتمال دارد در جلسه امروز سیاست‌های جاری اوپک پلاس تغییر کند. اوپک پلاس، امروز تشکیل جلسه می‌دهند تا در مورد توافق‌های قبلی پیرامون افزایش ۴۰۰ هزار بشکه در روز نفت برای چند ماه آینده بحث و تبادل نظر کنند. ممکن است حتی افزایش ۴۰۰ هزار بشکه در روز متوقف شود!