افزایش ۲۳ درصدی تعرفه مشترکان پرمصرف
افزایش ۲۳ درصدی تعرفه مشترکان پرمصرف
رجبی مشهدی با بیان اینکه اصلاح تعرفه برق به صورت سالانه و در اردیبهشت ماه با افزایش ۷ درصدی صورت می گیرد،گفت: هزینه برق مشترکان پرمصرف با افزایش ۲۳ درصدی تعرفه محاسبه خواهد شد.

‌مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه تعرفه برق بدون تغییر مطابق سال گذشته برای مشترکان اعمال شده است، اظهار کرد: اصلاح تعرفه برق به صورت سالانه و در اردیبهشت ماه با افزایش ۷ درصدی صورت می گیرد. علاوه بر این تعرفه،‌ برای مشترکان پرمصرف که حدود ۱۴ درصد از مجموع مشترکان را شامل می شود، افزایش ۱۶ درصدی اعمال خواهد شد و در مجموع هزینه برق مشترکان پرمصرف با افزایش ۲۳ درصدی تعرفه محاسبه خواهد شد.

به گزارش نبض‌انرژی،وی افزود: البته برای مشترکانی که بیش از دو برابر الگوی منطقه مصرف داشته باشند، مصرف مازاد برابر خرید برق از نیروگاه های تجدیدپذیر معادل ۸۰۰ تومان به ازای هر کیلووات محاسبه خواهد شد.

رجبی مشهدی بیان کرد: حدود ۸۰۰ هزار مشترک که حدود ۲.۶ درصد از مشترکان صنعت برق هستند باید اضافه مصرف بر ۶۰۰ کیلووات ساعت را به قیمت خرید برق از نیروگاه های تجدیدپذیر پرداخت کنند اما بهای برق بقیه مشترکان بر اساس مصوبه هییت وزیران محاسبه و دریافت خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به افزایش دما در کشور اظهار کرد: امسال به دلیل افزایش ۲ درجه‌ای و بعضا در برخی از مواقع ۵ درجه‌ای دما، استفاده از سیستم‌های سرمایشی افزایش داشته است و با محاسبه هزینه برق به صورت پلکانی، به ازای عبور از هر پله که صد کیلوات تعریف شده، ‌ نرخ تعرفه نیز افزایش خواهد داشت.