اولویت صنعت برق همواره تامین نیاز داخلی است
اولویت صنعت برق همواره تامین نیاز داخلی است
تهران- مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: همواره اولویت اصلی صنعت برق، تامین نیاز داخلی و مصرف برق هموطنان است و در صورت کمبود یا محدودیت در کشور، صادرات برق کاهش می‌یابد.

به گزارش نبض‌انرژی،از پایگاه خبری شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی توانیر،« مصطفی رجبی مشهدی» در واکنش به اخبار منتشر شده درباره افزایش صادرات برق به پاکستان، افزود: همواره تاکید شده که اولویت اصلی، تامین نیاز هموطنان در داخل کشور است.

وی ادامه داد: در گفت وگوی اخیر نیز تاکید شد که زیرساخت لازم(خط انتقال برق) برای صادرات برق به بندر گوادر پاکستان در خاک ایران وجود دارد اما طرف مقابل همچنان زیرساختی که بتواند افزایش واردات برق را از ایران داشته باشد احداث نکرده است و حتی در صورت احداث زیرساخت‌های لازم در خاک پاکستان نیز اولویت با تامین نیاز داخلی و سپس صادرات است.

سخنگوی صنعت برق با توصیه به اصحاب رسانه در انتقال دقیق نکات گفته شده به ویژه زمانی که موضوع از حساسیت‌های داخلی و بین المللی برخوردار است، خاطرنشان ساخت: از ابتدای سال جاری نیز چون کشور دچار محدودیت‌ها در تامین برق شده است، صادرات برق به همه کشورهایی که با آنها قرارداد داشته‌ایم متوقف شده یا به کمترین میزان ممکن (نزدیک به صفر) کاهش یافته است.

پنجم شهریورماه روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران به نقل از مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران اعلام کرده بود که این امکان وجود دارد تا بیش از ۴۰۰ مگاوات، تامین برق پاکستان و افغانستان افزایش داده شود.