«یارانه پنهان» زخم کهنه بخش نفت و بنزین| حامی دولت برای برقراری عدالت در یارانه ها هستیم
«یارانه پنهان» زخم کهنه بخش نفت و بنزین| حامی دولت برای برقراری عدالت در یارانه ها هستیم
مرحبا نماینده مردم آستارا در مجلس گفت: یارانه پنهان در حوزه نفت و بنزین زخم بسیار کهنه شده است و باید در کوتاه مدت راهکاری برای رفع آن اندیشیده شود.

به گزارش نبض‌انرژی،غلامرضا مرحبا با اشاره به یارانه پنهان در حوزه نفت و بنزین و راهکارهای جلوگیری از آن گفت: ما باید نظام توزیع یارانه‌ها را به گونه‌ای طراحی کنیم که واقعا فردی که نیاز به یارانه دارد، به وی یارانه تخصیص داده شود، اما افرادی که به واقع هیچ احتیاجی به دریافت این یارانه ندارند، لازم نیست این یارانه را دریافت کنند و باید خودشان هزینه مصرف شان را بدهند.

وی افزود: انتظار ما این است که دولت سیزدهم در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد و مجلس شورای اسلامی قطعا در این راستا به دولت کمک خواهد کرد، به ویژه اینکه ما آماده‌ایم در کمیسیون‌های تخصصی، چون اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس این موضوع را پیگیری کنیم.
مرحبا گفت: باید همه ما با یکدیگر بنشینیم و درباره این موضوع فکر اساسی کنیم. لازم است بررسی شود کشورهای دنیا در این زمینه چه اقداماتی انجام داده‌اند و با توجه به شرایط خودمان باید ببینیم چه اقداماتی می‌توانیم انجام دهیم تا این مشکل را حل و فصل کنیم. این زخم بسیار کهنه شده است و باید در کوتاه مدت راهکاری برای رفع آن اندیشیده شود.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این مسئله هم نیاز اقتصادی کشور است و هم جزو دغدغه‌های اصلی مردم است. می‌توانیم این اعتبارات را کاهش دهیم و در جاهای دیگر هزینه کنیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: باید مدلی طراحی کنیم تا بتوانیم به نحو مطلوب از این ظرفیت در زمینه اقتصادی بهره‌مند شویم و باید به سرعت اقدامات لازم در این زمینه انجام شود. مجلس شورای اسلامی آمادگی لازم را در این باره دارد و بدنه کارشناسی دولت هم باید اقدامات اساسی و عاجل در این باره انجام دهد.