اماراتی‌ها به دنبال افزایش مبادلات نفتی / بندر فجیره به‌روزرسانی می‌شود
اماراتی‌ها به دنبال افزایش مبادلات نفتی / بندر فجیره به‌روزرسانی می‌شود
اماراتی‌ها به فکر افزایش صادرات نفت افتاده و می‌خواهند ترمینال نفتی بندر فجیره را از نظر زیرساختی به روزرسانی کرده و توسعه دهند.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل از رویترز، ترمینال نفتی بندر فجیره امارات در حال به روزرسانی زیرساخت‌های خود و اتصال انبارهای نفتی خود به یک خط لوله برای بارگیری سوپر نفتکش‌های بزرگ است.

استیو بیکرتون، مدیرعامل ترمینال نفتی فجیره در این باره گفت که دلیل این اقدام این است که انتظار می‌رود شاهد افزایش مبادلات نفتی در این بندر باشیم.

وی که در عین حال مدیرعامل شرکت پرواستار کپیتال نیز هست، گفت: این مسأله قواعد بازی را تغییر خواهد داد؛ چراکه این امکان را فراهم می‌کند که نفت ابوظبی در فجیره بارگیری شود و مشتریانمان بتوانند نفتکش‌های خیلی بزرگ را بارگیری کنند.

ترمینال نفتی بندر فجیره ظرفیت ذخیره‌سازی 7.4 میلیون بشکه نفت دارد. در ماه مارس سال جاری امارات شروع به فروش نفت با قراردادهای خود با نام قراردادهای آتی نفت موربان کرد.

بیکرتون می‌گوید: با در نظر گرفتن افزایش تقاضا برای نفت موربان یا همان نفت امارات در منطقه بندر فجیره 45 میلیون دلار برای به روزرسانی زیرساخت‌های خود سرمایه گذاری خواهد کرد. هفته گذشته شرکت پوراستار کپیتال که 40 درصد سهام بندر فجیره را در اختیار دارد توانست 280 میلیون دلار هم استقراض کند.