صرفه جویی ۴۲ میلیون لیتری سوخت با گازدار شدن صنایع کردستان
صرفه جویی ۴۲ میلیون لیتری سوخت با گازدار شدن صنایع کردستان
تا امروز ۷۹۲ واحد صنعتی در استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده اند که می‌تواند نقش مهمی در کاهش مصرف فرآورده‌های نفتی دیگر داشته باشد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: تا امروز ۷۹۲ واحد صنعتی مشمول مصوبه شورای اقتصاد، در این استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

احمد فعله گری رونق صنعت را نشانه توسعه هر استان دانست و افزود: به دو هزار و ۱۶۶ واحد صنعتی جزء و عمده، نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق در سنندج و ۵۲ جایگاه CNG گازرسانی انجام شده است.

به گزارش نبض‌انرژی،فعله گری با اشاره به اینکه یک هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی استان مشمول قانون مصوبه شورای اقتصاد شدند، گفت: این تعداد واحد در مجموع سالانه مصرف کننده ۵۰ میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی بودند که با گازدار شدن ۷۹۲ واحد صنعتی، در مصرف سالانه ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر سوخت‌های مایع صرفه جویی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان افزود: در سال جاری برنامه ریزی‌های مدون و منظم صورت گرفته که تا پایان سال به ۲۵۰ واحد صنعتی و تولیدی استان گازرسانی انجام گیرد.

فعله گری با بیان اینکه بهره مندی واحد‌های صنعتی از انرژی مطمئن و در دسترس موجب افزایش تولید و اشتغال زایی دائم خواهد شد، افزود: با طرح‌هایی که در بخش گازرسانی به واحد‌های صنعتی فعال است تا پایان امسال، ۱۲۰ واحد دیگر به چرخه مصرف کنندگان گاز طبیعی اضافه می‌شوند.