درخواست کارگران ارکان ثالث نفت آبادان: آقای رئیس‌جمهور حذف پیمانکاران را پیگیری کنید
درخواست کارگران ارکان ثالث نفت آبادان: آقای رئیس‌جمهور حذف پیمانکاران را پیگیری کنید
امروز و از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی، قیمت پایه محصولات پتروشیمیایی برای عرضه در بورس کالا اعلام شد.

آبادان شهر کارگرنشینی است که غالب ساکنان آن را کارگرای ارکان ثالث شاغل در پالایشگاه، پتروشیمی و اداره گاز تشکیل می‌دهند. خواسته اصلی همه کارگران ساکن این شهر از رئیس جمهور که اخیرا به خوزستان سفر کرده است، حذف شرکت‌های پیمانکاری برای تامین امنیت شغلی و مزدی است.

به گزارش نبض‌انرژی،کارگران پیمانکاری ارکان ثالث شاغل در پالایشگاه، پتروشیمی و اداره گاز آبادان گفتند: آبادان شهر کارگرنشینی است که خواسته اصلی همه آنها از رئیس جمهور که اخیرا (روز پنجم شهریور) به خوزستان  و شهر اهواز سفر کرده‌ است خروج همه شرکت‌های پیمانکاری و همه دلالان از صنعت نفت و گاز آبادان است.

به گفته کارگران ارکان ثالث آبادان؛ رییس جمهور در سفر یک روزه خود به خوزستان و شهر اهواز اعلام کرد که به صورت خاص در پی حل مشکلات مردم و اهالی ساکن خوزستان است. بنابراین یکی از عمده‌ترین مشکلات خوزستان در حوزه کارگری، مشکلات کارگران پیمانکاری ارکان ثالث برای حذف دلالان و شرکت‌های پیمانکاری است که بخشی زیادی از آنها در شهر آبادان ساکن و شاغل هستند.

آن‌ها با بیان اینکه با رفع مشکلات کارگران پیمانکاری ارکان ثالث بخش زیادی از مشکلات در حوزه کارگری استان خوزستان مرتفع می‌شود، اظهار داشتند: سالهاست ما کارگران ارکان ثالث تحت مسئولیت شرکت‌های واسطه‌ای مشغول کار بوده‌ایم، شرکت‌هایی که به بهانه تامین نیرو عملا هیچ نقشی در ارائه خدمات ندارند و در این بین کارگران بیشترین خسارت را دیده‌اند.

کارگران و کارکنان ارکان ثالث ساکن در آبادان با درخواست از رئیس جمهور گفتند: راهکارهایی برای خروج از بحران امنیت شغلی و ایجاد رضایت میان کارگران و کارکنان شرکتی نفت وجود دارد که با درایت شخص شما و نگاه کارشناسانه وزیر نفت حل شدنی است.