قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۶/۰۶|برنت ۷۲ دلار و ۷۰ سنت شد
قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۶/۰۶|برنت ۷۲ دلار و ۷۰ سنت شد
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با یک دلار و ۶۳ سنت معادل ۲.۳ درصد افزایش به ۷۲ دلار و ۷۰ سنت رسید.

به گزارش نبض‌انرژی،در حالی که شرکت های انرژی آمریکا به دلیل نگرانی از وقوع طوفانی سهمگین در خلیج مکزیک اقدام به تعطیلی فعالیت های خود کرده اند، قیمت نفت روز جمعه شاهد رشد 2 درصدی بود و بیشترین رشد هفتگی در طی بیش از یک سال اخیر را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با یک دلار و 63 سنت معادل 2.3 درصد افزایش به 72 دلار و 70 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 32 سنت معادل 2 درصد رشد به 68 دلار و 74 سنت رسید.

این بالاترین رقم پایانی برای نفت برنت از دوم اوت و بالاترین رقم پایانی وست تگزاس اینترمدییت از 12 اوت بود.

در هفته ای که گذشت نفت برنت بیش از 11 درصد جهش داشت در حالی که نفت خام آمریکا شاهد ثبت صعود بیش از 10 درصدی بود. این بیشترین رشد هفتگی برای هر دو شاخص نفتی از ژوئن 2020 تاکنون است.

ادوارد مویا تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «تجار انرژی با توجه به احتمال اختلال در تولید نفت خبیج مکزیک در حال بالا بردن قیمت ها هستند. همچنین احتمال مقاومت اوپک پلاس در برابر درخواست ها برای افزایش تولید با توجه به اوج گیری سویه دلتا دیگر عامل رشد قیمت بوده است.»

تولید کنندگان نفتی روز جمعه 59 درصد تولید نفت خلیج مکزیک را تعطیل کردند. طوفان اوایل هفته آتی به لوئیزیانا می رسد.

خلیج مکزیک تامین کننده 17 درصد تولید نفت آمریکاست و 45 درصد کل ظرفیت پالایشگاهی این کشور نیز در طول ساحل این خلیج قرار گرفته است.

در هفته اخیر تعداد سکوهای حفاری نفتی آمریکا با 5 مورد افزایش به 410 سکو رسید که بیشترین تعداد سکوی ثبت شده از آوریل 2020 تاکنون بود.