رویکرد بدنه کارشناسی نفت نسبت به اوجی مثبت است
رویکرد بدنه کارشناسی نفت نسبت به اوجی مثبت است
تهران – دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت گفت: واکنش‌ها و رویکرد بدنه کارشناسی این صنعت نفت نسبت به معرفی جواد اوجی به عنوان وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم مثبت است.

«ناصر عاشوری» امروز (سه شنبه) با اشاره به اینکه هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت ازانتخاب جواد اوجی به عنوان وزیر پیشنهادی نفت حمایت می‌کند، افزود: نسبت به این انتخاب خوشبین هستیم.

به گزارش نبض‌انرژی،وی با تاکید بر اینکه کارکنان صنعت نفت اوجی را از جنس خودشان می‌دانند، ادامه داد: اوجی به صورت پلکانی در حوزه نفت رشد کرده و تخصص و تجربه دارد.

به گفته عاشوری واکنش‌ها و رویکردها مثبت بوده و امیدواریم وی جزو نفراتی باشد که با رای اعتماد بالا راهی وزارت نفت شود.

وی گفت: اگر پیکره کارشناسی نفت با وزیر همراه باشد توفیقات بیشتر کسب خواهد کرد و زیرا از نظرات کارشناسان و معاونین استفاده می‌کنند.

عاشوری با تاکید بر اینکه اوجی نسبت به برنامه و ماموریت‌های صنعت نفت بیگانه نیست، افزود: تجربه و تخصص وی نشان می‌دهد که شناخت کافی در این زمینه را دارا است.

وی ادامه داد: پیشنهاداتی به دولت سیزدهم داریم تا سازو کارهایی برای مدیریت مصرف و حفظ خودکفایی بنزین پیش‌بینی کنند.

به گفته عاشوری تولیدات خودرو داخلی کم مصرف، تقویت سهم سی.ان.جی در سبد سوخت خودروها و اصلاح الگوی مصرف از جمله این موارد است و می‌تواند مسابقه بین تولید و مصرف کشور را پایان دهد.

وی تاکید کرد: اگر برنامه‌ریزی مناسبی برای اصلاح مصرف و توازن در تولید مصرف سوخت نداشته باشیم، برای سال‌های آینده دوباره وارد کننده بنزین می‌شویم.

به گزارش ایرنا، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم، ۲۰ مرداد ماه اسامی کابینه پیشنهادی خود را به مجلس ارائه کرد.

در این میان «جواد اوجی» به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت نفت مطرح شده است.

اوجی دارای مدرک تحصیلی مهندسی نفت از دانشگاه صنعت نفت اهواز است و فعالیت خود را از سال ۱۳۶۹ در صنعت نفت آغاز کرده است.

وی که در دولت دهم، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران بوده، سابقه کار در شرکت های نفتی متعددی را نیز دارد.