نگاه مثبت کمیسیون عمران مجلس به وزیر پیشنهادی نفت
نگاه مثبت کمیسیون عمران مجلس به وزیر پیشنهادی نفت
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به کارنامه و سوابق کاری آقای اوجی گفت: نظر کمیسیون عمران درباره ایشان به‌عنوان وزیر پیشنهادی نفت مثبت است.

علی‌اصغر خانی به نشست اعضای کمیسیون عمران با مهندس اوجی، وزیر پیشنهادی نفت دولت سیزدهم اشاره کرد و به خبرنگار شانا گفت: ایشان کارنامه مثبتی در صنعت نفت دارند و از بدنه نفت هستند و امیدواریم مشکلات و چالش‌های این صنعت با حضور ایشان برطرف شود.

به گزارش نبض‌انرژی،وی با اشاره به اینکه آقای اوجی پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای به پرسش‌های نمایندگان مجلس در کمیسیون عمران ارائه کرد، افزود: امیدواریم ایشان برنامه‌های خود را به‌صورت جدی و قوی پیاده و پیگیری کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: توسعه بازار و افزایش مشتریان نفت ایران از جمله مباحثی بود که در نشست با ایشان مطرح کردم و یکی از سیاست‌های مهم وزارت نفت باید گسترش حضور ایران در بازارهای جهانی باشد.

خانی به لزوم توسعه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشور تأکید کرد و گفت: گازرسانی به مناطق محرومی که فاصله بسیاری کمی با خط لوله اصلی دارند، انجام نشده که با آقای اوجی این موضوع مطرح شد و ایشان قول پیگیری داد.

وی در پایان تأکید کرد: نگاه کمیسیون عمران مجلس در مجموع به آقای اوجی به‌عنوان وزیر پیشنهادی نفت مثبت است.

 جواد اوجی متولد ۱۳۴۵ شیراز و فارغ‌التحصیل رشته مهندسی نفت از دانشگاه صنعت نفت است. وی فعالیت خود را در صنعت نفت از سال ۱۳۶۹ آغاز کرد.

در سابقه کاری اوجی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، عضو هیئت امنای دانشگاه صنعت نفت و مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی دیده می‌شود.