تعمیر اضطراری مانع از تخلیه ۲۷ کیلومتر گاز از خط لوله هفتم سراسری شد
تعمیر اضطراری مانع از تخلیه ۲۷ کیلومتر گاز از خط لوله هفتم سراسری شد
مدیر منطقه شش عملیات انتقال گاز گفت: با انجام عملیات تعمیر اضطراری رفع نشتی ایستگاه ۳۴۳ خط لوله هفتم سراسری از تخلیه ۲۷ کیلومتر گاز طبیعی جلوگیری شد.

علیرضا عربلو روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: با توجه به برنامه سرویس شیر لانچر در کیلومتر ۳۴۳ خط ۵۶ اینچ و تخلیه بادی درین، گزارشی از نشتی شیر به دلیل سایش و خوردگی داخلی دریافت شد که با ابتکار عمل کارکنان در مجموعه شیرهای خودکار و تعمیرات خطوط لوله، در کوتاه ترین زمان از نشت و هدررفت گاز جلوگیری شد.

به گزارش نبض‌انرژی،وی گفت: پس از تزریق گریس آب بند، نشتی بادی درین بسیار کاهش پیدا کرد و با اعمال چسب بلزونا محل نشتی ترمیم شد تا ضمن جلوگیری از تخلیه ۲۷ کیلومتر از گاز خط لوله از محدودیت و قطع گاز مصرف کنندگان خانگی و صنعتی در استان‌های هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان جلوگیری شود.

خط لوله هفتم سراسری انتقال گاز با قطر ۵۶ اینچ، فشار طراحی ۱۳۰۵ پوند بر اینچ مربع و طول ۹۰۷ کیلومتر از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس آغاز شده و با عبور از استان‌های بوشهر به طول ۴۲ کیلومتر، فارس به طول ۷۲ کیلومتر، کرمان به طول ۱۵۳ کیلومتر، هرمزگان به طول ۴۳۱ کیلومتر و سیستان و بلوچستان به طول ۲۰۹ کیلومتر به ایرانشهر منتهی می‌شود.

در حال حاضر رسالت راهبری،  بهره‌برداری، تعمیر، نگهداری و حراست بیش از سه هزار و ۶۰۰ کیلومتر خط لوله فشار قوی گاز در قطرهای مختلف از ۴ تا ۵۶ اینچ، تاسیسات تقویت فشار گاز و خطوط لوله سرچاهی را در محدوده استان‌های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و بخش هایی از استان یزد را بر عهده دارد.

این منطقه، گاز تولید شده در پالایشگاه گاز سرخون و قشم، تاسیسات نم زدائی گورزین، پالایشگاه گاز هنگام، بخشی از گاز تولید شده پالایشگاه‌های پارس جنوبی و پارسیان را از طریق خط لوله هفتم سراسری و خط لوله ۴۲ اینچ ارسنجان-رفسنجان منشعب از خط چهارم سراسری به مصرف کنندگان خانگی، تجاری، صنعتی و نیروگاهی در استانهای تحت پوشش انتقال می‌دهد.

منطقه ۶ عملیات انتقال گاز با مساحتی حدود ۴۳۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع معادل ۲۶ درصد از پهنه سرزمینی کشور، به عنوان وسیع ترین منطقه عملیاتی انتقال گاز کشور محسوب می‌شود.