مصرف ۵ درصد برق استان مرکزی توسط ماینرها/۳۰۰ ماینر توقیف شد
مصرف ۵ درصد برق استان مرکزی توسط ماینرها/۳۰۰ ماینر توقیف شد
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی از توقیف ۳۰۰ ماینر در این استان طی یک ماه اخیر خبر داد.

محمد اله‌داد ۳۱ مردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به بافت صنعتی و کشاورزی استان مرکزی گفت: برخی ساختمان‌ها و فضاهای بلااستفاده که از انشعاب برق برخوردارند با توجه به ارزان بودن برق در کشور به عنوان مزارع استخراج رمز ارز استفاده می شوند که مصرف بالایی نیز دارند.

به گزارش نبض‌انرژی،وی  با اشاره به توقیف ۱۵ هزار و ۸۰۰ دستگاه ماینر در استان مرکزی تاکنون گفت: این میزان دستگاه ماینر توقیف شده بالغ بر ۴۰ مگاوات برق مصرف می کند که عدد بسیار بزرگی است و چون به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند مصرف برق بالایی دارند که بخش اعظمی از انرژی را شامل می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی با اشاره به اینکه افزون بر ۵ درصد برق استان مرکزی توسط ماینرها مصرف می شود، گفت: شناسایی و توقیف ماینرها می‌تواند مانع مصرف بخش مهمی از انرژی شود که خوشبختانه با تصمیم دستگاه قضا فعالیت ماینرهای توقیف شده تا پایان شهریورماه ممنوع اعلام شده است.

اله داد در ادامه گفت: با جمع آوری دستگاه های تولید رمزارزها در استان که بار ۴۰ مگاواتی را به صنعت برق تحمیل می کنند و قطعا آمار این دستگاه ها خیلی بیشتر است، بخشی از مصرف کاهش می یابد،۴۰ مگاوات برق مصرفی معادل مصرف ۳۰ هزار منزل مسکونی یا معادل مصرف برق ۱۰ واحد صنعتی بزرگ است.

وی از کاهش تولید برق در نیروگاه‌ های برق آبی استان خبر داد و بیان کرد: سقف نیاز مصرف برق در استان ۱۲۰۰ مگاوات است که پیش بینی می‌شود ۳۵۰ مگاوات مصرف برق را باید کنترل و مدیریت کنیم.

اله داد با اشاره به اینکه هم اکنون ناترازی بین تولید و مصرف برق کشور ۱۲ هزار مگاوات است، افزود: در بهترین حالت با توجه به شرایط اقتصادی کشور فقط می شود برای  تولید ۶ هزار مگاوات افزایش مصرف برق کشور برنامه ریزی کرد لذا برای افزایش مصرف ۶ هزار مگاوات دیگر، ابزاری به جز مدیریت مصرف برق نیست.