افزایش مصرف برق با از سرگیری فعالیت ادارات
افزایش مصرف برق با از سرگیری فعالیت ادارات
سخنگوی صنعت برق کشور گفت: با از سرگیری فعالیت ادارات طبق روال عادی، پیش بینی می شود که ۱۰۰۰ مگاوات به شبکه برق کشور اضافه شود.

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور گفت: در حال حاضر نیاز مصرف برق کشور از میزان تولید و واردات بیشتر است به همین جهت نیازمند این هستیم که مشترکان بخش خانگی، تجاری و صنعتی همکاری لازم را با ما داشته باشند.

به گزارش نبض‌انرژی،او ادامه داد: به تدریج با کاهش تدریجی دما متناسب با کاهش مصرف، محدودیت‌ها در بخش کشاورزی و صنعت کاهش پیدا می‌کند.
این مقام مسئول ادامه داد: کماکان ما در تلاش هستیم که کمترین خاموشی را در بخش خانگی داشته باشیم به همین جهت جداول خاموشی منتشر می‌شود تا مشترکان بتوانند از ساعت‌های احتمالی خاموشی اطلاع داشته باشند.
سخنگوی صنعت برق کشور بیان کرد: امیدواریم با روند پیش رو از نیمه دوم شهریور ماه شرایط دما هوا کمی پایدار‌تر شود و کاهش محدودیت‌های بخش صنعتی اعمال شود. به طور کلی در ۶ روز گذشته، بخش صنعت بدون محدودیت فعالیت کردند و امیدواریم صنایع روز‌های آینده را نیز در ساعت شبانه روز بدون محدودیت سپری کنند.
رجبی مشهدی تصریح کرد: با توجه به برگشت ساعات ادارات به حالت اولیه افزایش مصرف را خواهیم داشت، چرا که تا زمان حضور کارمندان سیستم‌های سرمایشی و روشنایی فعال است، بنابراین شاهد افزایش مصرف برق خواهیم بود.
او با تاکید بر اینکه ۳۰۰ تا ۴۰۰ مگاوات میزان مصرف برق تهران افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: امیدواریم این مسئله محدودیتی در تامین برق برای ما ایجاد نکند، اما طبیعتا افزایش مصرف را شاهد خواهیم بود و باید راه چاره‌ای برای آن در نظر بگیریم.
سخنگوی صنعت برق در پاسخ به این سوال که با توجه به عادی نشدن شرایط تامین برق آیا مذاکره‌ای برای عدم اجرای این طرح صورت گرفته است، گفت: این تصمیم از سوی استاندار تهران اتخاذ شده و ما نیز تابع هستیم و اگر ضرورت باشد حتما طرح مسئله خواهیم کرد.
به گفته رجبی مشهدی با توجه به ساعات ادارات طبق روال عادی طبق پیش بینی انجام شده ۱۰۰۰ مگاوات به شبکه برق کشور اضافه خواهد شد و این هفته روند افزایش دما را خواهیم داشت؛ لذا لازم است مشترکان همکاری لازم را با صنعت برق داشته باشند تا از این شرایط عبور کنیم.