حمایت شرکت ملی حفاری ایران از وزیر پیشنهادی نفت
حمایت شرکت ملی حفاری ایران از وزیر پیشنهادی نفت
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اعلام حمایت مجموعه کارکنان این شرکت از معرفی «جواد اوجی» به عنوان وزیر پیشنهادی نفت، ابراز امیدواری کرد: نمایندگان مجلس با رای اعتماد بالا، زمینه حضور پرقدرت وی را برای سکانداری حساس‌ترین وزارتخانه اقتصادی کشور فراهم کنند.

به گزارش نبض انرژی از وزارت نفت، «حمیدرضا گلپایگانی» درباره انتخاب و معرفی وزیر پیشنهادی نفت از سوی رییس‌جمهور افزود: اوجی انسانی لایق و شایسته، مدیری توانمند، جهادی و متخصص با تجارب گران‌سنگ است و اشراف کاملی بر برنامه‌های توسعه صنعت نفت دارد.

وی اوجی را گزینه‌ای اصلح برای تصدی وزارت نفت خواند و گفت: رشته تحصیلی، سوابق شغلی و تجارب مدیریتی وزیر پیشنهادی نفت به‌طور کامل در ارتباط با این صنعت نفت است و برنامه‌های وی درباره تولید صیانتی، توسعه میدان‌های مشترک، حضور فعال در بازارهای بین‌المللی، بهبود فضای کسب‌وکار، توجه به کرامت و منزلت کارکنان به‌ویژه تلاشگران عملیاتی و حفظ و نگهداشت تولید، می‌تواند ضامن توسعه صنعت نفت باشد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، نقش وزارت نفت را در اقتصاد ملی، جهش تولید، اقتصاد مقاومتی و پاسخگویی به نیازهای کشور در بخش انرژی بی‌بدیل دانست و تصریح‌کرد: با عنایت به شناخت گزینه پیشنهادی وزارت نفت از حوزه‌های بالادستی و پایین‌دستی، اشراف به گستره فعالیت‌های نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و اقبال عمومی کارکنان و مدیران تلاشگر صنعت نفت، این وزارت‌خانه می‌تواند در خدمت به کشور پرتوان‌تر حرکت کند.

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی، رییس دولت سیزدهم، اسامی کابینه پیشنهادی خود را به مجلس ارائه کرد. در این میان جواد اوجی به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت نفت مطرح شده است.

اوجی دارای مدرک تحصیلی مهندسی نفت از دانشگاه صنعت نفت اهواز است و فعالیت خود را از سال ۱۳۶۹ در صنعت نفت آغاز کرده است.

وی که در دولت دهم، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران بوده، سابقه کار در شرکت های نفتی متعددی را نیز دارد.