نخبگان در وزارت نیرو به کار گرفته می شوند
نخبگان در وزارت نیرو به کار گرفته می شوند
وزیر پیشنهادی نیرو گفت: همه تلاش خود را برای به کارگیری نخبگان در وزارت نیرو می کند.

به گزارش نبض انرژی، علی اکبر محرابیان وزیر پیشنهادی نیرو امروز – دوشنبه – در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس حضور یافت و ضمن اعلام برنامه های خود به سوال های تخصصی نمایندگان پاسخ داد.

وی اظهار داشت: برای حل مشکلات آب و برق از هیچ کوششی دریغ نمی کند و تمام سعی خود را در به کارگیری نخبگان می کند.

وزیر پیشنهادی نیرو در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس که به منظور بررسی صلاحیت وی برای تصدی مسوولیت در وزارت نیرو برگزار شد، تاکید کرد: برنامه های متنوع و جامعی برای حوزه های مختلف وزارت نیرو در نظر گرفته است و همه سعی ما این است که از جامعه نخبگان بهره ببریم تا به صورت علمی و عملیاتی بتوان از مشکلات عبور کرد.
محرابیان با بیان اینکه در برنامه چهار ساله ای که تدوین شده راهکارهای خروج از چالش های قطعی برق و کمبود آب دیده شده است، تصریح کرد: به طور قطع گذر از مشکلاتی که اکنون مردم و تولیدکنندگان با آن روبرو هستند، شدنی است و به زودی و با اجرای برنامه ها می توان با قطعی برق خداحافظی کرد.
همچنین حمیدرضا حاجی بابایی رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: تمام نمایندگان مجلس وزیر پیشنهادی نیرو را به جهت سابقه کاری که در زمان تصدی وزارت صنایع و معادن داشته است، می شناسند و به عملکرد وی اعتقاد دارند.
وی افزود: با توجه به روحیه جهادی که محرابیان دارد، امیدوارم که وی رای بالای از نمایندگان مجلس کسب کند تا بتواند با قوت کار خود را در وزارت نیرو آغاز کند؛ یقینا وزیر پیشنهادی نیرو می تواند فعالیت های بزرگی را در این وزارتخانه انجام دهد.

۹۰ درصد روستاها از آب شرب بهره مند می شوند

وزیر پیشنهادی نیرو همچنین امروز در جلسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلسگفت: بر اساس برنامه ای که تدوین شده میزان بهره مندی از آب شرب روستایی که در حال حاضر کمتر از ۷۵ درصد است بعد از پایان دوره چهار ساله به بیش از ۹۰ درصد خواهد رسید.

محرابیان از برنامه ۴ سال خود در بخش های آب و برق صحبت کرد و به نمایندگان مجلس اطمینان داد که در صورت رای اعتماد، تمام توان و نیروی خود را برای اصلاح وضع موجود به کار می بندد.

وزیر پیشنهادی نیرو در جلسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس درباره برنامه ای که طی دوره ۴ ساله در وزارت نیرو می تواند انجام دهد، گفت: بر اساس تجربه ای که از اجرای قانون تبصره ۱۳ در خصوص صرفه‌جویی سوخت دارم می توانم بگویم که با راهکارهای عملیاتی می توان در زمینه بهبود و بهینه سازی مصرف برق اقدام کرد.
وی ادامه داد: طی برنامه و افقی که برای ۴ سال آینده با همکاری بخش های مختلف و بخش خصوصی متصور شده ایم می توان ۴۰ هزار مگاوات به ظرفیت برق کشور اضافه کرد.
وزیر پیشنهادی نیرو درباره چگونگی تامین ۴۰ هزار مگاوات برق، گفت: ۱۰ هزار مگاوات از این میزان با کمک صنایع و بخش خصوصی تامین خواهیم شد و ۱۰ هزار مگاوات دیگر را با تبدیل نیروگاه های گازی به سیکل ترکیبی و احداث نیروگاه‌های جدید خواهد بود. ۱۰ هزار مگاوات دیگر نیز از طریق سرمایه گذاری در احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر تامین خواهد شد و در این میان ۱۰ هزار مگاوات دیگر از طریق صرفه جویی حاصل می شود.
وی در مورد تامین آب روستایی اظهارداشت: بر اساس برنامه ای که تدوین شده میزان بهره مندی از آب شرب روستایی که در حال حاضر کمتر از ۷۵ درصد است بعد از پایان دوره چهار ساله به بیش از ۹۰ درصد خواهد رسید.
محرابیان در خصوص پروژه های فاضلاب گفت: طبق آخرین آمارها ۱۶۶ تصفیه خانه فاضلاب در کشور فعال است بدین جهت سعی ما این است که تا ۴ سال آینده این عدد ۵۰ درصد افزایش پیدا کند.
در این جلسه محمد صالح جوکار؛ رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم با سوابق درخشانی که علی اکبر محرابیان در صنعت داشته است وی با رای اعتماد بالای نمایندگان مجلس بتواند، خدمات بزرگی را در حوزه صنعت آب و برق ارائه کند.
همچنین در این جلسه اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس سوالات و دغدغه های خود را مطرح و تاکید کردند که توسعه نیروگاه ها و افزایش ظرفیت تولید برق ضروری است.