خوزستان شرایط تبدیل شدن به منطقه ویژه انرژی کشور دارد
خوزستان شرایط تبدیل شدن به منطقه ویژه انرژی کشور دارد
ورناصری: با توجه به اینکه خوزستان مرکز تولید برق، نفت، گاز و پتروشیمی است، شرایط تبدیل شدن به منطقه ویژه انرژی کشور را دارد.
علیرضا ورناصری بر احداث حداقل یک منطقه ویژه انرژی در خوزستان مانند منطقه ویژه انرژی عسلویه، به منظور پیشرفت استان تاکید کرد و گفت: همه حامل‌های انرژی در کمترین فاصله با این بازار در دسترس هستند، بنابراین دیگر نیاز به تقبل هزینه‌های حمل و نقل و جابجایی نیست.

به گزارش نبض‌انرژی،وی منطقه ویژه انرژی را به معنای تولید، پالایش و عرضه حامل‌های انرژی به‌صورت توامان در یک منطقه دانست و بیان کرد: این بازار در خوزستان به خریداران خارجی که عموما همسایگان ما هستند نزدیک است و شرایط خرید و فروش را تسهیل می‌کند.

ورناصری افزود: با توجه به اینکه عرضه و تقاضا در یک منطقه اتفاق افتاده، کمترین هزینه و بیشترین فایده را به دنبال خواهند داشت.
عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه منطقه آزاد انرژی علاوه بر ایجاد اشتغال، ثروت‌آفرینی نیز به دنبال دارد و با توجه به وجود زیرساخت‌ها در خوزستان همچون منابع تولیدی، این کار به سهولت بیشتری انجام می‌شود، اظهار داشت: ساختار انرژی در استان عملاً از هم‌گسیخته است، به همین دلیل در گام اول باید تولید، پالایش و توزیع را یکپارچه کرد و از حالت پراکنده خارج و تا حدودی نظام‌یافته شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: رایزنی‌های لازم برای ایجاد منطقه ویژه انرژی در استان در حال انجام است و به زودی نتایج آن اعلام خواهد شد.