هندی‌ها محموله‌های گران LNG را پس دادند
هندی‌ها محموله‌های گران LNG را پس دادند
شرکت پترونت که بزرگترین واردکننده گاز در هند است، اعلام کرد بعضی از مشتریانش واردات محموله‌های تک گاز طبیعی مایع (LNG) را به دلیل قیمت بالا به تاخیر انداختند.

ای کی سینگ، مدیرکل شرکت پترونت LNG در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: بعضی از خریداران میزان خرید را کاهش داده و برنامه دریافت محموله‌ها را تغییر داده اند. قیمت بالای محموله‌های تک LNG پایدار نیست و هند قطعا قراردادهای بلندمدت امضا خواهد کرد.

پترونت قراردادی برای خرید سالانه ۷.۵ میلیون تن LNG از قطر و ۱.۴۴ میلیون تن از پروژه گورگن شرکت اکسون در استرالیا دارد.

به گزارش نبض‌انرژی،قیمت محموله‌های تک LNG در بازار آسیا به حدود ۱۶ دلار به ازای هر واحد mmBtu رسیده است در حالی که قیمت عرضه در قراردادهای بلندمدت حدود ۱۰ دلار به ازای هر واحد mmBtu است.

مدیرکل شرکت پترونت گفت: اگر قیمها به حدود ۱۰ دلار در هر واحد mmBtu افزایش پیدا کنند، بخش نیروی هند استفاده از LNG را کاهش خواهد داد.

هند با هدف کاهش انتشار کربن، قصد دارد سهم LNG را در سبد انرژی خود از ۶.۲ درصد فعلی به ۱۵ درصد تا سال ۲۰۳۰ افزایش دهد. این کشور همچنین قصد دارد در بعضی از بخشها از هیدروژن استفاده کند.

سینگ گفت: استفاده از هیدروژن در یک دوره کوتاه روی تقاضا برای LNG تاثیر نخواهد گذاشت. در حال حاضر هزینه تولید هیدروژن بسیار بالا بوده و حمل و توزیع آن هم یک چالش به شمار می رود. هیدروژن یک سوخت نوظهور است در حالی که LNG یک سوخت متداول شناخته می شود.

هند به منظور کاهش استفاده از دیزل، با استفاده از گاز فوق سرد شده در حمل و نقل موافقت کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، سینگ که شرکتش به دنبال ساخت هزار جایگاه توزیع LNG ظرف چهار تا پنج سال آینده است، امیدوار است هند بتواند مدل چین را دنبال کند که ناوگان وسیع کامیونهایش از دیزل به LNG مهاجرت می کنند.