این قول را به آقای رئیسی دادیم که در حوزه نفت اراده بر فروش باشد
این قول را به آقای رئیسی دادیم که در حوزه نفت اراده بر فروش باشد
وزیر پیشنهادی نفت گفت: در حوزه نفت ما این قول را به آقای رئیسی دادیم که اراده بر فروش باشد؛ با استفاده از مدیران توانمندی که این وزارتخانه دارد و با استفاده از روش‌هایی که امروز در بحث فروش نفت وجود دارد.

جواد اوجی وزیر پیشنهادی نفت با حضور در جلسه فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی طی سخنانی درخصوص مشکلات و معضلات حوزه نفت و گاز کشور با اشاره به راهکار تهاتر کالا برای عبور از موانع و محدودیت‌های موجود، گفت: در بحث گاز که همزمان با نفت تحریم شد ما با تفکر جهادی و به حول قوه الهی کار‌ها را پیش بردیم و در این صنعت با تهاتر کالا تسویه حساب را انجام می‌دادیم.

به گزارش نبض‌انرژی،وی ادامه داد: ثمره آن این بود که طی آن سال‌ها ما هیچ بحث در حوزه دیپلماسی نداشتیم، در عین حال به کمک خدای متعال و تلاش‌های همکاران عزیز ما در کشور قطعی گاز نداشتیم.

وزیر پیشنهادی نفت در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: در حوزه نفت ما این قول را به آقای رئیسی دادیم که اراده بر فروش باشد؛ با استفاده از مدیران توانمندی که این وزارتخانه دارد و با استفاده از روش‌هایی که امروز در بحث فروش نفت وجود دارد. عرض کردم که من بحث تهاتر کالا در بخش گاز را داشتم. همچنین باید از توان بخش خصوصی استفاده کنیم، اگر این میدان داده شود به بخش خصوصی و حمایت نظام، مجلس محترم، شورای امنیت ملی و سران قوه ایجاد شود؛ بالاخره بایستی به یک وزیر اعتماد کرد و با توجه به فضای سیاسی که پیش بینی می‌کنیم با کشور چین ایجاد شود، اعداد و ارقام بسیار بالاتر از وضعیت کنونی خواهد بود.

وی ادامه داد: بحث دیگر تکلیف میادین مشترک نفتی و گازی است که در دهه‌های گذشته تعیین تکلیف نشدند و ما معتقدیم که در این دوره مساله تعیین تکلیف این میادین رقم بخورد. همچنین موضوع دیگر خام فروشی است، ما نباید همواره دنبال این باشیم که نفت خام بفروشیم. بحث توسعه زنجیره تکمیلی پتروشیمی را باید دنبال کنیم که هم اشتغال زایی و درآمدزایی به دنبال خواهد داشت و هم سرمایه‌گذاری بسیار پایینی نیاز دارد.

اوجی در ادامه بیان کرد: در بحث نیروی انسانی که امروز با این حال و روزی که می‌بییند، این بی احترامی که نسبت به این بدنه کارشناسی وجود دارد با کمک شما نمایندگان محترم می‌شود گره این عزیزان را باز کرد و ایجاد انگیره کرد. اگر بهترین تجهیزات را داشته باشیم بدون نیروی انسانی با انگیزه به نتیجه نخواهیم رسید.

وی با اشاره به مساله ساخت تجهیزات و کالا‌های مورد نیاز صنعت نفت، خاطرنشان کرد: در بحث ساخت کالا اعتقاد من این است که ظرفیت خوبی در کشور در بحث سازندگان کالا و تجهیزات صنعت نفت وجود دارد، من 6-7 سال در این حوزه در کشور کار می‌کنم و پروژه‌های مختلفی را با صنعت نفت داریم که نزدیک به 800 میلیون دلار ارزش دارد. من وقتی در شرکت ملی گاز بودم شرکت‌های تولیدکننده کالا در این حوزه را دعوت می‌کردم، نیاز‌های پرمصرف را در قالب قرارداد‌های 5 ساله از آن‌ها خریداری می‌کردم که این قرارداد باعث می‌شد تولیدکننده خیالش راحت باشد و سرمایه گذاری کند. ما باید از شرکت‌های توانمند و صاحب دانش داخلی استفاده کنیم که حتما می‌توانیم هزینه‌ها را در وزارت نفت و شرکت نفت کاهش دهیم.