قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۵/۲۰|برنت ۷۰ دلار و ۵۲ سنت شد
قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۵/۲۰|برنت ۷۰ دلار و ۵۲ سنت شد
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۱ سنت معادل ۰.۱۶ درصد کاهش به ۷۰ دلار و ۵۲ سنت رسید.

به گزارش نبض‌انرژی،قیمت نفت که در جلسه گذشته و به دنبال چشم انداز مثبت تقاضا برای مصرف در آمریکا افزایش یافته بود، امروز به دلیل نگرانی از محدودیت های اعمال شده در آسیا جهت جلوگیری از گسترش سویه دلتا شاهد اندکی کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 11 سنت معادل 0.16 درصد کاهش به 70 دلار و 52 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم امروز با 17 سنت معادل 0..25 درصد کاهش به 68 دلار و 12 سنت رسید.

آمارهای صنعتی نشان داد که حجم ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا در هفته گذشته کاهش داشته است. اداره اطلاعات انرژی آمریکا هم پیش بینی خود از تقاضا برای سوخت در سال 2021 را افزایش داده و گفته میزان مصرف در ماه می تا ماه جولای بیش از حد انتظار بوده است.

اما از سوی دیگر موارد ابتلا به ویروس کرونا در چند کشور آسیایی همچنان رو به افزایش است و این وضعیت چشم انداز رشد اقتصادی این کشورها و به تبع آن تقاضا برای مصرف نفت را تحت تاثیر قرار داده است.

در استرالیا پلیس در خیابان ها مقررات محدود کننده مقابله با کرونا را به اجرا گذاشته و ملبورن برای دومین هفته متوالی در تعطیلی به سر می برد. در برخی از شهرهای چین، بزرگترین واردکننده نفت جهان، انجام آزمایش سراسری کرونا جهت مقابله با گسترش سویه دلتا سرعت بیشتری گرفته است.