استفاده از آب دریا برای تولید برق در کشور
استفاده از آب دریا برای تولید برق در کشور
سخنگوی صنعت برق کشور گفت: نیروگاه نکا یک واحد بخار است و قرار است از طریق آب شیرین کن از طریق دریا مورد استفاده قرار گیرد.

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشوردر خصوص استفاده از آب دریا برای استفاده در واحد نیروگاهی بخار نکا با اشاره به  صرفه‌جویی روزانه یک میلیون لیتر آب در واحد‌های بخار نیروگاه نکا گفت: در واقع نیروگاه نکا یک واحد بخار است و قرار است از طریق آب شیرین کن از طریق دریا مورد استفاده قرار گیرد، این در حالی است که قبلا از آب چاه استفاده می‌شد.

به گزارش نبض‌انرژی،او ادامه داد: اجرای پروژه در واحد ۴ بخار نیز در حال انجام است که با اجرای آن در مجموع میزان آب بازیافتی به حدود یک میلیون و یکصد هزار لیتر در شبانه‌روز در حالت مازوت سوز بودن می‌رسد.
سخنگوی صنعت برق کشور تصریح کرد: با اجرا و بهره برداری آن در سه واحد بخاری، در هر شبانه روز بیش از ۷۵۰ هزار لیتر آب مصرفی واحد‌ها بازیافت می­‌شود.
رجبی مشهدی در پایان بیان کرد: با اجرای این پروژه در چهار واحد بخار حداقل ۴۰ تن بر ساعت امکان بازیابی بخار فلاش شده در حالت بهره‌برداری با سوخت مازوت وجود خواهد داشت که این میزان کاهش تلفات آب، معادل حدود ۲۳ درصد ظرفیت تولید تصفیه خانه نیروگاه بخار است.