احتمال آنکه حمله به نفت‌کش رژیم صهیونیستی کار خود اسرائیل باشد وجود دارد
احتمال آنکه حمله به نفت‌کش رژیم صهیونیستی کار خود اسرائیل باشد وجود دارد
یک کارشناس مسائل سیاسی درباره یکی از سناریوهای حمله به نفت‌کش رژیم صهیونیستی گفت: یک احتمال وجود دارد که این حمله کار خود اسرائیلی‌ها یا کشوری که دنبال تنش در منطقه است باشد زیرا حیات اسرائیل در گرو ایجاد درگیری و جنگ است.

برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص ادعاهای انگلیس علیه ایران با دکتر محمد مرندی کارشناس مسائل سیاسی به‌صورت تلفنی گفتگو کرد.

محمد مرندی با اشاره به اینکه اسرائیلی‌ها در بیش از یک سال گذشته 12 کشتی متعلق به جمهوری اسلامی ایران را در آب‌های مختلف مورد هدف قرار داده‌اند، گفت: اخیراً کشتی‌های رژیم صهیونیستی نیز مورد هدف قرار داده شد که در آخرین مورد، آسیب جدی به کشتی وارد آمد.

به گزارش نبض‌انرژی،وی به شایعات حول حمله به نفت‌کش رژیم صهیونیستی اشاره و بیان کرد: برخی از دولت‌ها از جمله خود رژیم صهیونیستی ایران را متهم به این حمله می‌کنند و آن را در پاسخ به حملات اسرائیلی‌ها به کشتی‌های ایران می‌دانند. اگر فرض را بر صحت این موضوع بدانیم؛ نباید فراموش کنیم خود اسرائیل این زدوخورد را شروع کردند و به همین دلیل آن ها طلبی از ایران ندارند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی وقتی کشتی‌های ایرانی را مورد هدف قرار می‌داد، ایرانی‌ها و اروپایی‌ها شکایتی نداشتند، اظهار کرد: کشورهای غربی در حالی ادعا می‌کنند ایران در حمله به نفت‌کشتی رژیم صهیونیستی نقش داشته است که این کشتی با آب‌های ایران فاصله زیادی داشته است.

وی افزود: همان‌طور که همگان اطلاع دارند، نیروهای یمنی قدرت پهپادی قوی دارند و در چند سال گذشته شاهد واردآمدن ضربه اساسی به صادرات نفت عربستان با همین روش بوده‌‌اند؛ بنابراین منشأ حمله می‌تواند از یمن باشد به‌خصوص آنکه رژیم صهیونیستی با امارات متحد شده است و اماراتی‌ها در جنگ یمن و جنایات این سال‌ها نقش پررنگی داشته‌اند.

مرندی درباره سناریو سوم حمله به نفت‌کش رژیم صهیونیستی گفت: یک احتمال وجود دارد که این حمله کار خود اسرائیلی‌ها یا کشوری که دنبال تنش در منطقه است، باشد زیرا حیات اسرائیل در گرو ایجاد درگیری و جنگ است.

این کارشناس مسائل سیاسی با تصریح بر اینکه اساساً خود اسرائیلی‌ها شر و نزاع را آغاز کردند، بیان کرد: این رژیم کشتی‌های مختلف را مورد هدف قرار داده است و تا زمانی که این کار را انجام می‌دهد نتیجه‌اش را نیز خواهد دید زیرا با اقدامات این رژیم منطقه برای همه ناامن و متشنج خواهد بود.