افزایش سود شرکت آرامکوی عربستان در فصل بهار
افزایش سود شرکت آرامکوی عربستان در فصل بهار
سود خالص آرامکو در سه ماهه منتهی به ۳۰ ژوئن تا ۹۵.۴۶ میلیارد ریال (۲۵.۴۶ میلیارد دلار) افزایش یافت که می‌تواند نتیجه قیمت بالاتر نفت و بهبود تقاضای آن باشد.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل از رویترز، شرکت نفت آرامکوی عربستان اعلام کرد سود خالص آن در سه ماهه دوم سال جاری میلادی تقریبا 4 برابر شده است که می‌تواند نتیجه قیمت بالاتر نفت و بهبود تقاضای آن باشد.

آرامکو اعلام کرد برداشته شدن محدودیت های کرونایی در جهان، کمپین های واکسیناسیون کرونا، اقدامات محرک اقتصادی و شتاب گرفتن فعالیت‌های اقتصادی در بازارهای اصلی از دلایل افزایش سوددهی شرکت بوده است. به این ترتیب آرامکو هم به جمع شرکت‌های نفت بزرگی پیوست که نتایج مثبتی در هفته های اخیر گزارش داده‌اند.

شرکت اکسون موبیل ماه گذشته اعلام کرد درآمد خالص آن در سه ماهه دوم سال جاری میلادی برابر با 4.69 میلیارد دلار معادل 1.10 دلار در هر سهم بوده است، در حالی که این شرکت در سال گذشته میلادی 1.08 میلیارد دلار معادل 26 سنت در هر سهم ضرر کرده بود.

شرکت رویال داچ شل هم بالاترین سوددهی فصلی را طی دو سال اخیر اعلام کرد. این شرکت 5.53 میلیارد دلار در فصل بهار سود داشت در حالی که این رقم در سال گذشته به 638 میلیون دلار می‌رسید.

کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس  باعث افزایش قیمت نفت تا 70.70 دلارشده است. قیمت نفت 35 درصد در ابتدای سال جاری میلادی بالا رفته است.

امین ناصر مدیرعامل آرامکو طی بیانیه‌ای اعلام کرد:«عملکرد ما در سه ماهه دوم نشان دهنده افزایش قدرتمند تقاضا برای انرژی در سراسر جهان است  و ما با شدت گرفتن بهبود اقتصاد جهان، با قدرت و انعطاف‌پذیری بیشتری وارد نیمه دوم 2021 می‌شویم».

سود خالص آرامکو در سه ماهه منتهی به 30 ژوئن تا 95.46 میلیارد ریال (25.46 میلیارد دلار) افزایش یافت. این رقم در سال گذشته برابر با 24.62 میلیارد ریال بود.

تحلیلگران سوددهی 23.2 میلیارد دلاری را پیش‌بینی کرده بودند.

امین ناصر اعلام کرد آرامکو قصد دارد ظرفیت تولید خود را تا 13 میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

هزینه‌های سرمایه‌ای آرامکو در سه ماهه دوم برابر با 7.5 میلیارد دلار بوده یعنی 20 درصد افزایش نسبت به سال گذشته میلادی.