ايران همواره بر ارتقاي جايگاه جهاني و نقش‌آفريني اوپک در بازار جهاني نفت تأکيد دارد
ايران همواره بر ارتقاي جايگاه جهاني و نقش‌آفريني اوپک در بازار جهاني نفت تأکيد دارد
آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، بعد از ظهر جمعه در دیدار " محمد سانوس بارکنیدو" دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت، (اوپک)، پس از شنیدن گزارش دبیرکل از وضعیت بازار و میزان تولید نفت، گفت: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان عضو مؤثر اوپک بر ارتقا جایگاه جهانی این سازمان و افزایش نقش‌آفرینی آن در مدیریت بازار جهانی انرژی تأکید دارد.

رییس جمهور با اشاره به تلاش برخی قدرت‌ها برای تضعیف جایگاه اوپک، تأکید کرد: دبیرخانه اوپک باید حقوق و منافع کشورهای عضو را به‌عنوان مبنای اتخاذ همه تدابیر و اجرای همه  سازوکارها در نظر بگیرد.

به گزارش نبض‌انرژی،دکتر رئیسی با تبریک شصتمین سالروز تاسیس اوپک ضمن اظهار امیدواری نسبت به فعال تر شدن این سازمان و اینکه اعضا در دوره پیش رو سازنده تر و هماهنگ تر عمل کنند، اظهار داشت: دبیرخانه اوپک باید نقش فعال‌تری برای ایجاد هماهنگی بیشتر میان کشورهای عضو و غیرعضو ایفا نماید.
” محمد سانوس بار کنیدو” دبیرکل اتحادیه کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بازار و میزان تولید نفت، ایران را از بنیان گذاران سازمان اوپک دانست که همواره در طول دوران فعالیت این نهاد بین المللی نقشی کلیدی و عملکردی سازنده داشته است.
بارکنیدو تصریح کرد: در دوره پیش رو نیز نیازمند همراهی و همکاری جمهوری اسلامی ایران برای پیشبرد اهداف اوپک هستیم.