قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۵/۱۶|برنت ۷۰دلار و ۷۰سنت شد
قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۵/۱۶|برنت ۷۰دلار و ۷۰سنت شد
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با ۵۹سنت معادل ۰.۸درصد کاهش به ۷۰دلار و ۷۰سنت رسید.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل از رویترز، به‌دنبال نگرانی‌ها از اینکه محدودیت‌های مسافرتی اعمال‌شده به‌منظور جلوگیری از گسترش سویه دلتا ممکن است روند ترمیم تقاضای جهانی برای انرژی را مختل نماید، قیمت نفت روز جمعه شاهد کاهش حدوداً یک‌درصدی بود.

عامل دیگر افت قیمت نفت تقویت ارزش دلار پس از انتشار گزارش قوی از بازار کار آمریکا بود. تقویت دلار موجب گرانتر شدن کالاهای ارزش‌گذاری‌شده به این ارز برای خریدارانی می‌شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می‌کنند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با 59 سنت معادل 0.8 درصد کاهش به 70 دلار و 70 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با 81 سنت معادل 1.2 درصد کاهش به 68 دلار و 28 سنت رسید.

در این هفته، قیمت نفت برنت شاهد افت بیش از 6درصدی بود که بیشترین افت هفتگی طی 4 ماه اخیر به‌شمار می‌رود. قیمت نفت خام آمریکا هم با کاهش حدوداً 7درصدی بدترین عملکرد هفتگی 9 ماه اخیر را به ثبت رساند.

هووی لی اقتصاددان بانک اوسی‌بی‌سی سنگاپور در این باره گفت: «در زمان حاضر سویه دلتا عامل اصلی نوسان قیمت در بازار نفت و بسیاری از بازارهای دیگر است.»

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفته است موارد ابتلا به کرونا در آمریکا که به بالاترین رقم 6 ماه اخیر رسیده است، بالاتر خواهد رفت و سویه دلتا در این کشور در حال گرفتن قربانیان بیشتر است.

به‌گفته جیم ریترزبوش، تحلیلگر بازار نفت، افزایش محدودیت‌های مسافرتی در چین توجه تجار را به خود جلب کرده است و ممکن است در ماه جاری میلادی به یک عامل مهم تعیین قیمت نفت تبدیل شود.