سهمیه سوخت گاز مایع و نفت سفید را فقط با کارت‌های بانکی استفاده کنید
سهمیه سوخت گاز مایع و نفت سفید را فقط با کارت‌های بانکی استفاده کنید
کرمانشاه -مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه بر استفاده از کارت بانکی شارژ شده برای استفاده از سهمیه سوخت گاز مایع و نفت سفید تاکید کرد و گفت: سهمیه سوخت هر مشترک را در کارت بانکی که در اختیار خودشان است شارژ می‌کنیم تا مجبور نباشند مبلغ اضافی پرداخت کنند.

«فریدون یاسمی» روز چهارشنبه با اشاره به اینکه گاز مایع و نفت سفید ۵۰ هزار خانوار در استان را باید تامین کنیم، افزود: متاسفانه فقط سه درصد از این جمعیت از کارت بانکی شارژ شده خود استفاده می‌کنند و باعث می‌شود که عاملان توزیع هم سوخت را با قیمت بالاتر به آنها بفروشند.

به گزارش نبض‌انرژی،وی استان کرمانشاه را اولین استان کشور دانست که به صورت آزمایشی سیستم توزیع را بر اساس کارت بانکی قرار داده است، گفت: این کار را تاکنون با موفقیت انجام دادیم بطوریکه ۲۲۰ عامل توزیع و هفت شرکت تاسیسات مادر سوخت را از ما تحویل می‌گیرند و به عنوان مثال هر کپسول گاز مایع را در نزدیکترین و دورترین نقطه استان با قیمت ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهند.

یاسمی الکترونیکی شدن سیستم توزیع سوخت در استان را برای کاهش قاچاق سوخت بسیار مهم ارزیابی کرد و توضیح داد: اکنون بخش زیادی از سیستم توزیع در استان الکترونیکی است اما هرچه قدر در این مسیر حرکت کنیم موفقیت‌های بیشتری را کسب می‌کنیم بطوریکه امروز قاچاق سوخت در استان به حداقل ممکن خود رسیده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کرمانشاه با اشاره به اینکه سال گذشته از طریق سیستم‌های نظارتی و بازرسی ۹۰۰ کارت سوخت خودروهای عمومی را مسدود کردیم، ادامه داد: سوخت‌رسانی در پنج مرز رسمی کرمانشاه را هم به فرصت تبدیل کردیم و همه جایگاه‌ها را به دیب دستی دیجیتال مجهز کردیم تا علاوه بر اینکه حقی از کسی ضایع نشود، جلوی قاچاق این سرمایه ملی را هم گرفته باشیم.

کم‌فروشی جایگاه‌ها و کاهش کیفیت فرآورده‌ها امکان‌پذیر نیست

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کرمانشاه در ادامه در تشریح وضعیت سوخت‌رسانی به بخش کشاورزی با بیان اینکه ۳۰ هزار دستگاه تراکتور در استان کرمانشاه وجود دارد، یادآور شد: اولین استانی هستیم که با همکاری جهاد کشاورزی و پلیس راهور نسبت به پلاک‌گذاری این ۳۰ هزار دستگاه تراکتور اقدام کردیم و هر کدام از آنها بر اساس سهمیه‌ای که از جهاد کشاورزی می‌گیرند ماهیانه سوخت خود را دریافت می‌کنند.

وی تعداد خانوارهایی که نیاز به دریافت نفت دارند را ۵۰ هزار خانوار اعلام کرد و اظهار داشت: این خانوارها را که از نعمت گاز محروم هستند را شناسایی کردیم و با توجه به درجه سرما و گرما، در سال حدود ۲ هزار لیتر نفت را در کارت‌های بانکی آنها شارژ می‌کنیم تا در واقع ضروری استفاده کنند.

یاسمی کم‌فروشی جایگاه‌ها و کاهش کیفیت فرآورده‌ها را غیرممکن دانست و گفت: شرکت پخش از نظر کمیت و کیفیت با اداره استاندارد همکاری لازم را دارد و تدابیر اتخاذ شده روی تلمبه‌ها، ناظرها، نظارت اداره استاندارد و حضور کارشناسان و بازرسان شرکت ملی پخش، امکان کاهش کیفیت، کم‌فروشی و سواستفاده فرصت‌طلبان را به حداقل ممکن رسانده است.

وی با اشاره به اینکه اداره استاندارد هر ۶ ماه یکبار موظف است بدون اطلاع قبلی استانداردهای لازم جایگاه‌های عرضه سوخت را بررسی کند، افزود: قبول داریم که ۹۰ درصد بنزین تولید شده در استان معمولی است اما با کیفیت است و علت آن هم اینکه پالایشگاه کرمانشاه قدیمی است و توان تولید بنزین یورو ۴ را ندارد که امیدواریم در آینده این امکان فراهم شود.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.