قیمت جهانی نفت امروز ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
قیمت جهانی نفت امروز ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۸۲ سنت معادل ۱.۰۹ درصد کاهش به ۷۴ دلار و ۵۹ سنت رسید.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل از رویترز، پس از آنکه یک تحقیق صنعتی نشان داد که رشد فعالیت کارخانجات چین کاهش قابل توجهی داشته است و به دنبال نگرانی ها از وضعیت اقتصاد چین قیمت نفت روز دوشنبه شاهد کاهش بیش از یک درصدی بود. نگرانی ها از افزایش تولید نفت اعضای اوپک نیز در افت قیمت نفت موثر بود.

بر اساس این گزارش قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۸۲ سنت معادل ۱.۰۹ درصد کاهش به ۷۴ دلار و ۵۹ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با ۷۴ سنت معادل یک درصد کاهش به ۷۳ دلار و ۲۱ سنت رسید.

ادوارد مویا تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندا گفت: «چین موتور محرکه ترمیم اقتصاد آسیا بوده است و اگر رشد این کشور تضعیف شود، این نگرانی که چشم انداز اقتصاد جهانی افت قابل توجهی را شاهد باشد افزایش خواهد یافت.»

وی افزود: «چشم انداز تقاضا برای نفت متزلزل است و احتمالا تا زمانی که وضعیت جهانی واکسیناسیون ارتقا نیابد، وضعیت بهتری پیدا نخواهد کرد.» نتایج یک تحقیق صنعتی نشان داد، رشد فعالیت کارخانجات در ماه جولای شاهد افت شدیدی بود و میزان تقاضا برای اولین بار در طی بیش از یک سال اخیر کاهش یافت که بخشی از آن ناشی از افزایش قیمت محصولات بوده است.

نتایج ضعیف این تحقیق که عمدتا تولیدکنندگان صادرکننده و کارخانجات کوچک را پوشش داده تا حد زیادی موید یک تحقیق رسمی است که روز شنبه منتشر شد و نشان داد رشد فعالیت های اقتصادی کندترین رشد را در طی بیش از ۱۷ ماه گذشته داشته است.

عامل دیگری که بر قیمت ها تاثیر گذاشته، نتایج تحقیق رویترز است که نشان می دهد تولید نفت کشورهای عضو اوپک در ماه جولای به بالاترین رقم از آوریل ۲۰۲۰ رسیده است.