تودیع صبوری و معارفه مدیر جدید توزیع تهران بزرگ/ تغییرات در روز‌های پایانی دولت با چراغ سبز تیم جدید
تودیع صبوری و معارفه مدیر جدید توزیع تهران بزرگ/ تغییرات در روز‌های پایانی دولت با چراغ سبز تیم جدید
حسین صبوری آذرماه سال ۹۵ با حکمی از سوی آرش کردی مدیرعامل سابق توانیر بعنوان مدیرعامل توزیع برق تهران بزرگ منصوب شده بود و به مدت بیش از چهار و نیم سال بر بزرگترین شرکت توزیع برق خاورمیانه تکیه زد. حاشیه‌های کاری صبوری موجب شد تا نتواند تا پایان پیک تابستان امسال در این سمت باقی بماند و مجبور به استعفا شد. به زودی مدیر جدید توزیع تهران بزرگ معرفی می‌شود. بجز وزیر نیرو که گزینه‌ای خارج از مدیران فعلی دولتی برق ایران است بقیه مدیران برقی از همین تیم فعلی، با تغییر در آرایش، دوباره مدیریت‌های اصلی و ارشد صنعت برق را عهده دار خواهند شد.

حسین صبوری اواخر سال گذشته در نیمه دوم اسفندماه استعفا داد تا بنا به دلایلی که فشار از بیرون گفته میشد در این سمت نماند. توانیر استعفای صبوری را با چند ماه تاخیر در اردیبهشت ۱۴۰۰ پذیرفت و همان موقع نیز فراخوان شایسته گزینی برای انتخاب مدیرعامل جدید منتشر کرد و تاکید نمود تا انتخاب مدیرعامل جدید، حسین صبوری همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد. این اولین بار بود که بدون عزل و جابجایی مدیرعامل یک شرکت توزیع و در زمان مدیریت وی، فراخوان شایسته گزینی منتشر میشد.
به گزارش نبض‌انرژی،به زودی کامبیز ناظریان معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع برق تهران بزرگ و قائم مقام فعلی این شرکت، بجای حسین صبوری بعنوان مدیر جدید این شرکت از سوی مقامات ارشد توانیر معرفی و منصوب خواهد شد. قرار بود چهارشنبه گذشته این اتفاق صورت گیرد که بدلیل اعتراضات خیابانی علاء الدین نسبت به خاموشی ها و مشکلات ناشی از آن این معارفه به تعویق افتاد.
صبوری آذرماه سال ۹۵ با حکمی از سوی آرش کردی مدیرعامل سابق توانیر بعنوان مدیرعامل توزیع برق تهران بزرگ منصوب شده بود و به مدت بیش از چهار و نیم سال بر بزرگترین شرکت توزیع برق خاورمیانه تکیه زد. حاشیه‌های کاری صبوری موجب شد تا نتواند تا پایان پیک تابستان امسال در این سمت باقی بماند و مجبور به استعفا شد. استعفایی که تعدادی دیگر از مدیران صنعت برق ایران مجبور به انجام آن شده بودند و به زودی نیز چند نفر دیگر نیز استعای خود را خواهند نوشت.
بهنام بیات که مدیرعاملی توزیع برق تهران بزرگ را در سر می‌پرورانید، خود نیز مجبور به استعفا شد تا حسن کریمی از توزیع برق اهواز جایگزین وی شود.
فراخوان شایسته گزینی توانیر برای انتخاب مدیر جدید توزیع برق تهران بزرگ اردیبهشت امسال منتشر شد و در طی نزدیک به سه ماه، مراحل مختلف استخدامی و اداری طی شد. با این وجود نتوانستند مدیری که سابقه مدیرعاملی در یکی از شرکت‌های توزیع نیروی برق استانی را در پرونده خود دارد برای این سمت انتخاب کنند و ترجیح داده شد در روز‌های پایانی دولت دوازدهم دست به تغییر مدیریتی در این شرکت بزنند و فعلا مدیریت شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ را به ناظریان بسپارند.
توزیع تهران بزرگ به ویژه در دو سال اخیر درگیر چالش‌های مهمی شد و انتقادات جدی به مدیریت‌ها و تقسیم پست‌ها در این شرکت صورت گرفت. تغییر چند مدیریت و معاونت در توزیع تهران بزرگ و همچنین انتصاب تعدادی از مدیران مناطق برق موجب شد تا صبوری بیش از پیش با بحران مدیریت در این شرکت موجه شود. در مجموع توانست چند سال اول را مدیریت نماید، اما در سال پایانی عملکرد وی با حاشیه‌ها و چالش‌هایی روبه رو شد که اثرات آن هنوز پابرجاست.
رئیسی طی روز‌های آتی کابینه خود را رسما معرفی خواهد کرد و ظرف دو سه هفته آینده نیز مجلس تکلیف وزرای جدید را روشن خواهد ساخت. طبیعی است تعدادی از مدیران فعلی تا پایان امسال تغییر خواهند کرد و البته گفته می شود تغییرات فعلی که در این روز‌های پایانی انجام می‌شود با نظر مثبت تیم انتقال قدرت رئیسی در وزارت نیرو انجام می‌شود.
پیک اصلی و بحرانی برق کشور سپری شده و روز به روز با کاهش مصرف برق در کشور، شرایط برای انجام تغییرات و روی کار آمدن تیم جدید مدیریتی صنعت برق فراهم خواهد شد. بجز وزیر نیرو که گزینه‌ای خارج از مدیران فعلی دولتی برق ایران است بقیه مدیران برقی از همین تیم فعلی، با تغییر در آرایش، دوباره مدیریت‌های اصلی و ارشد صنعت برق را عهده دار خواهند شد که البته جای نقد دارد.
چند روز قبلتر نیز مصطفی رجبی مشهدی به شرکت مدیریت شبکه برق ایران برگشت و فرخزاد که هیچ سابقه‌ای در برق‌های منطقه‌ای و بخش اجرائی انتقال برق ایران نداشت به عنوان معاونت هماهنگی انتقال توانیر منصوب شد و جای سیدزمان حسینی را گرفت که خود نیز سال گذشته با دلخوری از توانیر رفته بود. البته زمزمه های از برگشت دوباره سید زمان حسینی به گوش می رسد که باید منتظر تغییر وزیر نیرو و تصمیمات حلقه نزدیک به وی شد.