هند برای ارزان کردن نفت ذخایر استراتژیک خود را روانه بازار می‌کند
هند برای ارزان کردن نفت ذخایر استراتژیک خود را روانه بازار می‌کند
هند نیمی از ذخایر استراتژیک نفتی خود را می‌فروشد تا همانند چین به پایین آوردن قیمت نفت خام برای پالایشگاه‌هایشان کمک کرده باشد.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل از اویل پرایس، هند، سومین وارد کننده بزرگ نفت خام در دنیا، احتمالاً با چین همراه شده و ذخایر استراتژیک نفتی خود را باز می‌کند تا نفت خام ارزان‌تری را در بحبوحه افزایش جهانی قیمت نفت به پالایشگاه‌هایش برساند.

طبق گفته منابع دولتی، هند قصد دارد نیمی از ذخایر استراتژیک نفتی خود را برای جذب مشارکت خصوصی در توسعه ظرفیت ذخایر استراتژیک بفروشد.

فروش نفت خام از این ذخایر همچنین می تواند اقدامی باشد برای پایین آوردن قیمت نفت خام آن هم از سوی کشوری که بیشترین حساسیت را به افزایش قیمت این کالا دارد. ذخایر استراتژیک نفتی هند در حال حاضر حدود 36.5 میلیون بشکه نفت خام را در خود جای داده است.

هند یکی از سرسخت‌ترین منتقدان قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس در سال جاری میلادی بود و اعلام کرد که از کاهش مصنوعی تولید برای بالا بردن قیمت حمایت نمی‌کند. مقامات ارشد هند بارها از ائتلاف اوپک پلاس برای کاهش عرضه نفت در بازار و افزایش قیمت انتقاد و نگرانی خود را نسبت به کند شدن روند رشد اقتصاد و بهبود تقاضای نفت در این کشور با بالا رفتن قیمت سوخت اعلام کرده‌اند.

اقدام هند برای فروش نیمی از ذخایر استراتژیک نفتی خود در ابتدا با هدف تامین مالی جهت افزایش ظرفیت این ذخایر صورت گرفت ولی می‌تواند نفت ارزان‌تری را هم در اختیار پالایشگاه‌های این کشور قرار دهد.

چین هم 20 میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک نفتی خود را آزاد کرده تا افزایش اخیر قیمت نفت را مهار کند و تورم را تحت کنترل درآورد.