۱۱ ایستگاه اندازه‌گیری و تقویت فشار گاز به بهره‌برداری رسید
۱۱ ایستگاه اندازه‌گیری و تقویت فشار گاز به بهره‌برداری رسید
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از ساخت و بهره‌برداری از ۱۱ ایستگاه اندازه‌گیری و تقویت فشار گاز و پروژه‌های خطوط انتقال گاز ششم و نهم سراسری در سال ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل از شرکت ملی گاز ایران، بهرام صلواتی در نشست مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت اظهار کرد: بهره‌برداری از این پروژه‌ها سبب تقویت پایداری کریدور غرب و شمال غرب کشور شد و ظرفیت انتقال گاز کشور را ۱۱۰ میلیون مترمکعب در روز افزایش داد.

وی ادامه داد: در حوزه‌های اجرای خطوط انتقال گاز، تأسیسات تقویت فشار گاز، تأسیسات زیربنایی، ساختمانی، دیسپچینگ و مخابرات نیز اقدام‌های بسیار خوبی انجام شد و ساخت خط لوله فاز اضطراری بیدبلند – اهواز، خط لوله باغین تا فولاد بوتیا، جایگزینی خط لوله ۳۰ اینچ با ۵۶ اینچ در انتهای خط هفتم سراسری، خط لوله امام‌زاده هاشم – پلور و خط لوله  ال‌پی‌جی گرم به طول ۱۸ کیلومتر، از جمله این موفقیت‌ها در سال ۱۳۹۹بوده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با بیان اینکه پارسال حوزه ساخت تأسیسات تقویت فشار گاز نیز از قلمروهای پرکار این شرکت بود، گفت: بهره‌برداری رسمی از تأسیسات تقویت فشار گاز دیلم، بیدبلند، اهواز، حسینیه، کوهدشت و ایستگاه‌های اندازه‌گیری شلمچه و نفت‌شهر، همچنین واحدهای تکمیلی صفاشهر ۸، بیدبلند ۶، حسینیه ۶ و فراشبند ۱۰، از جمله این دستاوردها بوده است.

صلواتی «دیسپچینگ و مخابرات» را از دیگر حوزه‌های مهم بازوی فنی – اجرایی صنعت گاز برشمرد و توضیح داد: اجرا و بهره‌برداری از ۴۱۸ ایستگاه RTU و ۲۱۴۰ کیلومتر کابل فیبرنوری در خطوط ل.وله انتقال گاز شمال – شمال شرق،  ارسنجان – کرمان، ششم سراسری و دیسپچینگ ملی گاز از دیگر دستاوردهای شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در سال ۱۳۹۹ بوده است.

وی با اشاره به دستاوردهای حاصله در زمینه تأسیسات زیربنایی، تصریح کرد: بهره‌برداری از مأمورسراهای خاوران، جهرم، صفاشهر و یارد تعمیراتی بیجار، مقاوم‌سازی ساختمان حراست شهید طاهری، سیستم حفاظت الکترونیک یارد بوشهر، سردشت و خورموج و ساختمان مخابراتی پارس جنوبی نیز پارسال انجام شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران یادآور شد: بهره‌برداری از ایستگاه‌های کنترل فشار گاز آباده و کوهدشت نیز از دیگر دستاوردهای شرکت در زمینه احداث ایستگاه‌های کنترل فشار گاز در سال ۱۳۹۹ است