بالاخره عملیات گازرسانی به روستای “شیت” کلنگ‌زنی شد /آیا این پروژه یک ساله افتتاح می‌شود؟
بالاخره عملیات گازرسانی به روستای “شیت” کلنگ‌زنی شد /آیا این پروژه یک ساله افتتاح می‌شود؟
گروه استان‌ها - با اینکه روستای شیت طارم یکی از روستاهای گردشگری استان زنجان محسوب می‌شود ولی متاسفانه این روستا از نعمت گاز بهره‌مند نبود؛ بالاخره روز گذشته عملیات گازرسانی به این روستا و سه روستای دیگر کلنگ‌زنی شد.

به گزارش نبض‌انرژی،از زنجان ، متاسفانه استان زنجان که یکی از استان‌های سردسیر کشور محسوب می‌شود در سال‌های گذشته آن چنان که باید به وضعیت گازرسانی روستاهای استان از لحاظ گازرسانی توجه نشده است؛ هر ساله در فصل پاییز و زمستان به دلیل سرماهای شدید و استخوان‌سوز استان زنجان مردم روستاهای فاقد گاز در رنج و سختی فراوانی قرار دارند؛ از سوی دیگر سال گذشته مشاهده کردیم که روند توزیع کپسول گاز در برخی از روستاهای استان با کندی انجام می‌شد و مردم این روستاها را در سرما آواره کرده بود.

از این‌رو سال گذشته با روی کارآمدن مجلس انقلابی عزم جدی بین نمایندگان مجلس جمع شد تا با همت و تلاش مضاعف در سطح روستاهای کشور گازرسانی با سرعت بیشتری انجام شود؛ بر همین اساس در جلسات متعددی که بین نمایندگان استان زنجان با وزیر نفت انجام شد اعتبارات خوبی در زمینه گازرسانی به روستاهای استان زنجان تخصیص یافت؛ همینطور هزینه گازرسانی به هر خانوار به حدود 30 میلیون تومان رسید.

یکی از روستاهایی که جاذبه گردشگری دارد و سالانه اداره‌کل میراث‌فرهنگی جشنواره “گیلاس” را در آن برگزار می‌کند و سالانه گردشگران زیادی هنگام برداشت گیلاس به این شهرستان عزیمت می‌کنند روستای «شیت» طارم است. با اینکه این روستا جزء روستاهای گردشگری استان محسوب می‌شود ولی متاسفانه در عین ناباوری و کم‌لطفی مسئولان این روستا از نعمت گاز محروم است.

خوشبختانه پس از سال‌ها انتظار عملیات گازرسانی به این روستا و سه روستای دیگر در شهرستان طارم به همت مسئولان استانی روز گذشته کلنگ‌زنی شد و طبق پیش‌بینی‌ها قرار شد ظرف مدت یک سال این چهار روستا از نعمت گاز بهره‌مند شود.اما سوال این است آیا امکان بهره‌برداری این پروژه در یک سال آینده وجود دارد؟

موسی احمدلو مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان در گفت‌وگو با تسنیم ضمن تبریک فرارسیدن دهه امامت  و ولایت اظهار داشت: خوشبختانه با اعتبار 20 میلیارد تومانی که جذب شد قرار شد عملیات گازرسانی به چهار روستای شیت، ولیدر، جوزرگان و وزاجگان با تعداد 790 خانوار آغاز شود.

وی افزود: قرار شد عملیات گازرسانی این چهار روستا ظرف مدت یک سال آینده به بهره‌برداری برسد؛ هزینه گازرسانی به هرخانوار به طور میانگین 30 میلیون تومان برآورد شده است و این در حالی است که در چند سال گذشته این رقم حدود 8 میلیون تومان بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با تاکید بر اینکه گازرسانی به روستای شیت تبدیل به مطالبه نخست مردم در منطقه طارم شده بود، گفت: عدم گازرسانی به برخی از روستا به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از آن‌ها کمبود اعتبار است؛ همچنین صعب‌العبور بودن و ناهموار بودن مسیرهای روستایی از دیگر دلایل عدم‌ گازرسانی به روستاها است که امیدواریم با تزریق اعتبار این عملیات هرچه سریعتر انجام شود.

وی در پایان گفت: بهره‌برداری از این پروژه ظرف مدت یک سال آینده بستگی به همکاری اهالی دارد؛ اگر اهالی در فراهم کردن زمین برای انتقال خط اصلی لوله گاز با ما همکاری کنند قطعاً پروژه یک سال آینده افتتاح می‌شود؛ متاسفانه در این سال‌ها در برخی از روستاها شاهد آن بودیم که روستاییان برای انتقال خط لوله گاز زمین مناسب در اختیار ما قرار نمی‌دادند که همین موضوع سبب کندی کار می‌شد.