استان گلستان منابع آبی خود را از دست داده است
استان گلستان منابع آبی خود را از دست داده است
معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به وضعیت منابع آبی در کشور گفت: متاسفانه استان گلستان منابع آبی خود را از دست داده است.

حمیدرضا کشفی در جلسه تنش آبی استان  با اشاره به توزیع آب شبکه آبرسانی در وضعیت فعلی اظهار کرد: متاسفانه واقعیت این است که استان گلستان منابع آبی خود را از دست داده و به لحاظ مسائل آبی روند توسعه استان هم روند خوبی نبوده است.

به گزارش نبض‌انرژی،وی اضافه کرد: امسال اعتبارات مناسبی در بخش تامین آب شهرهای استان به‌خصوص مرکز استان در بودجه دیده شده که امیدواریم شاهد تکمیل برخی از مسائل کمبود آب استان بخصوص در زمینه تجهیز و راه اندازی چاه‌های محفوره و تکمیل مخزن  ذخیره از سوی شرکت آب منطقه‌ای باشیم .

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه افزود: مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای سعی کنند کارها را با اولویت در طرح های مهم انجام دهند.

کشفی افزود: در صورت عدم توجه به منابع آب و جلوگیری از برداشت بی‌رویه آن شرایط مناسبی در پیش رو نخواهیم داشت.

در ادامه این جلسه “بهزاد هرمزی” مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان اظهار کرد: نکته مهمی که بارها مورد تاکید است علاوه بر موارد تامین منابع آبی، ضرورت بازسازی و اصلاح شبکه‌های توزیع آب شهر است.

وی تصریح کرد: در شهرهای استان 1017 کیلومتر شبکه‌های فرسوده داریم که بایستی اعتبارات لازم جهت تعویض فوری آنها تامین شود تا از هدررفت آب جلوگیری شود .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان اظهار کرد: در شبکه‌های توزیع آب مرکز استان 100 دستگاه فشار سنج آنلاین نصب کرده‌ایم که امیدواریم با اخذ مجوز بتوانیم از این استعداد استفاده بهینه نماییم.

هرمزی در پایان عنوان کرد: امیدواریم با تخصیص اعتبارات مورد نیاز بتوانیم پروژه‌های نیمه تمام و اولویت‌دار در استان را تکمیل کنیم تا بخشی از مشکلات استان رفع شود.