دکل نفتی مغان به پوشش اینترنتی پرسرعت مجهز می‌شود
دکل نفتی مغان به پوشش اینترنتی پرسرعت مجهز می‌شود
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: با توجه به اهمیت فعالیت دکل نفتی در منطقه مغان، تلاش خواهد شد تا با راه‌اندازی زیرساخت‌های لازم اینترنت پرسرعت و تلفن همراه در این مسیر تقویت شده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

بهروز رزمی 26 تیر در نشست با نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به اینکه منطقه اطراف دکل نفتی که عملیات حفاری و اکتشاف در آنها پیگیری می‌شود نیاز ضروری به برقراری ارتباط تلفنی و همچنین توسعه فیبر نوری است، سعی شده تا زیرساخت‌های لازم در این منطقه فراهم آید.

به گزارش نبض‌انرژی،وی رویکرد امسال اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان را تکمیل پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت در روستاهای بالای 20 خانوار اعلام کرد و گفت: 73 روستای شهرستان مرزی بیله‌سوار نیز جز این مناطق محروم محسوب می‌شود که در 68 روستا پوشش تلفن همراه انجام شده و در مابقی روستاها به سرعت این کار پیگیری می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل به نصب هشت سایت بی.تی.اس جدید در این منطقه برای بهبود پوشش تلفن همراه و دسترسی به اینترنت پرسرعت خبر داد و تصریح کرد: در مجموع امسال 44 سایت بی.تی.اس در مناطق مختلف استان فعال شده و امکان دسترسی خدمات ارتباطی بهتر فراهم می‌آید.

رزمی افزود: با تاکید نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس تلاشمان بر این است تا تقویت آنتن‌دهی و اینترنت پرسرعت را در مناطق روستایی و شهری پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز شاهد باشیم که با تأمین منابع ملی و پیگیری نمایندگان از طریق وزارت ارتباطات تلاش بر تقویت این زیرساخت‌هاست.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب در سال جاری و سال آینده بتوانیم به صورت کامل تمامی مناطق روستایی و شهری را از این خدمات بهره‌مند کرده و به تکمیل زنجیره فیبر نوری نیز در این منطقه کمک کنیم.