بهبود سهم خاورمیانه از واردات نفت هند
بهبود سهم خاورمیانه از واردات نفت هند
سهم نفت خاورمیانه از واردات هند در ژوئن به حدود ۵۹ درصد در مقایسه با ۵۳ درصد در ماه پیش از آن افزایش یافت در حالی که سهم مناطق دیگر کاهش داشت.

واردات نفت هند در ژوئن به پایین ترین حد در ۹ ماه گذشته کاهش یافت زیرا پالایشگاهها خریدشان را در بحبوحه ذخایر بالاتر به دلیل مصرف اندک و تجدید محدودیتهای ویروس کرونا کمتر کردند.

به گزارش نبض‌انرژی،آمار ورود نفتکشها که از منابع تجاری تهیه شده است، نشان داد هند که سومین واردکننده و مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است، ماه میلادی گذشته حدود ۳.۹ میلیون بشکه در روز نفت وارد کرد که حدود هفت درصد در مقایسه با ماه مه کاهش داشت اما ۲۲ درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته بود.

هند دومین واردکننده بزرگ نفت در آسیا پس از چین است و وارداتش در ماه میلادی گذشته کاهش داشت.

یک مقام پالایشگاهی هندی در این باره گفت: پس از رشد تقاضا برای سوخت در فوریه و مارس، پالایشگاههای هند پالایش نفت و واردات نفت خام را افزایش دادند. اما تقاضا برای سوخت در آوریل و مه بدنبال وضع محدودیتهای دولت جهت مقابله با موج دوم شیوع ویروس کرونا، کاهش یافت و پالایشگاهها را با ذخایر فراوان سوخت روبرو کرد.

با این حال واردات نفت هند بین آوریل و ژوئن که قرنطینه به شدت سال گذشته نبود، بر مبنای سالانه ۱۱.۷ درصد رشد کرد و به ۴.۱ میلیون بشکه در روز رسید.

بر اساس گزارش رویترز، عراق در ژوئن بزرگترین صادرکننده نفت به هند ماند و پس از این کشور، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، نیجریه، آمریکا و کانادا در رتبه های بعدی قرار گرفتند.